مدیرکل اداره کتابخانه‌های یزد گفت: بافق در همایش خدمات کتابخانه‌ای، یکی از کامل‌ترین مجموعه کسب و کار‌ها را داشته است و ۳۰۰ نفر، در ۲۰ رشته مختلف طراحی، نقاشی، گلدوزی و... شرکت کردند.

رفیعی مدیرکل اداره کتابخانه‌های یزد در همایش خدمات کتابخانه‌ای بافق افزود: دومین همایش خدمات کتابخانه‌های عمومی از ابتدای آذر سال گذشته شروع شده و اختتامیه آن در مهر امسال در مشهد برگزار می‌شود. 

او بیان کرد: در این همایش کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه‌های عمومی معرفی می‌شوند و تاکنون بیش از ۲۰ باب کتابخانه در سطح استان، کسب و کار‌های کوچک را راه اندازی کردند. 

رفیعی گفت: در سطح استان نیز حدود ۳۰ کسب و کار در دوره‌های مختلف برگزار شده که به صرفه اقتصادی رسیده است. 

سید امیر زکی پور رییس اداره همکاری‌ها ومشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز گفت: نگاه ما در کتابخانه‌ها این است که اعضای کتابخانه‌ها در کنار مطالعه، در دوره‌هایی با قیمت پایین، هنری را یاد بگیرند که منتج به کارآفرینی شود. 

او افزود: در همایش اختتامیه نیز تجربه‌ها و نتایج برگزاری دوره‌های هر استان و شهرستان بررسی و ارزیابی می‌شود.

زکی پور تصریح کرد: بیشترین مانعی که افراد شرکت کننده با آن رو به رو هستند، موضوع بازار فروش است که با سازمان فنی‌-حرفه‌ای و اداره کل کار و امور اجتماعی هماهنگی‌هایی انجام شده که افراد شرکت کننده مدرک بین المللی و تسهیلات دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار