خط‌ونشان تالاخادزه ایران برای مدعیان فوق سنگین

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد رکورد دوضرب و مجموع جوانان جهان را به نام خود ثبت کند.

 پیکار‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با کسب عنوان قهرمانی تیمی پولادمردان ایران در شهر جینجو کره‌جنوبی به پایان رسید. این مسابقات ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد که یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک در قاره آسیا بود. تیم ایران در بخش مردان ۱۰ نماینده و در بخش زنان پنج وزن‌بردار را به جینجو اعزام کرده بود.

در روز پایانی این مسابقات و در رقابت‌های دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رکورد بزرگسالان آسیا و جوانان جهان شکسته شد. گورمیناسیان بحرینی (نایب قهرمان المپیک توکیو) با مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی موفق به افزایش پنج کیلوگرمی رکورد یک‌ضرب قهرمانی آسیا شد. رکورد پیشین این حرکت با ۲۱۲ کیلوگرم در اختیار خودش بود.

در حرکات دوضرب این رقابت‌ها نیز رکورد جوانان جهان هفت کیلوگرم افزایش پیدا کرد. علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهان در این مسابقات موفق شد با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم این رکورد را به نام خود ثبت کند. تلاش سوم یوسفی برای مهار وزنه ۲۴۹ کیلوگرم ناموفق بود. رکورد پیشین دوضرب این دسته با ۲۳۹ کیلوگرم در اختیار یوسفی بود.

یوسفی همچنین با ثبت رکورد مجموع ۴۳۶ کیلوگرم رکورد مجموع جوانان جهان را چهار کیلوگرم افزایش داد. این رکورد پیش از یوسفی با ۴۳۲ کیلوگرم در اختیار علی داودی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار