مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:ویژه برنامه آیین بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی امسال یک روز زودتر با حضور علاقه مندان برگزار می‌شود.

سید جواد موسوی گفت: به دلیل شهادت امام جعفر صادق در روز ۲۶ اردیبهشت ماه و طراحی برنامه های شاد و مفرح ، برگزاری آیین بزرگداشت یک روز زودتر و در تاریخ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

وی ضمن دعوت از تمامی مردم و علاقه مندان به شرکت در این آیین اضافه کرد: مراسم این روز از ساعت ۱۶ با حضور مقامات عالی رتبه و میهمانان داخلی و نمایندگان کنسولگریهای مختلف با گلباران آرامگاه حماسه سرای ایران زمین آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:قرائت پیام رییس جمهوری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت جداگانه ، سخنرانی مقامات و شخصیتهای حاضر در مراسم و اهدای نشان عالی فردوسی به فردوسی پژوهان از دیگر برنامه های این روز است.

موسوی افزود: اجرای سرود ملی توسط ۱۵۰ نوجوان که لباس اقوام مختلف ایرانی را به نشان وحدت ملی بر تن کرده اند و اجرای شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی اظهار کرد:برگزاری همایش علمی فردوسی نیز در صبح روز یکشنبه در محل دانشگاه فردوسی با حضور استادان و پژوهشگران این عرصه به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۲۴ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد، روز فتح خرمشهر، که تحت عنوان هفته حماسه از پارسال نامگذاری شده است ، مجموعه آرامگاه فردوسی تا ساعت ۲۲ شب باز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.