شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی انجام شده از نقشه‌های پیش بینی هواشناسی احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان وجود دارد و لازم است شهروندان از اتراق در حواشی و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس بررسی الگو‌های پیش یابی با توجه به عبور امواجی از تراز میانی جو از امروز /شنبه/ رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید موقتی با احتمال گرد و خاک همراه با کاهش دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این پدیده تا اواخر وقت دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در مناطق شمالی و جنوب این استان با تاکید بر بارندگی و در مناطق جنوبی با وزش باد توام با گرد و خاک رخ می‌دهد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: ضمن پیش بینی بارش برف و تگرگ در نقاط مرتفع کوهستانی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌های نیمه کاره در اثر تندباد نیز دور از انتظار نیست.

صابری با توصیه بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان مربوطه برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه تمام لازم است در روز‌های یاد شده مورد توجه شهروندان آذربایجان غربی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.