مهم‌ترین حوادث ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به جای گازوئیل، ۱۰۲ کیلو تریاک در باک اتوبوس بود

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران ایست و بازرسی "قطرویه" در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس، ۱۰۲ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی "قطرویه" شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۱۰۲ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در باک خودرو جاسازی شده بود، کشف شد، گفت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

۳ کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پژو با کامیون 

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی "شیراز-مرودشت"، ۳ نفر فوت و ۲ سرنشین نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور مواصلاتی "شیراز-مرودشت"، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

او گفت: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه راننده و ۲ نفر از سرنشینان پژو در دم فوت و دیگر سرنشن پژو و همچنین سرنشین کامیون نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناس پلیس‌راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پژو اعلام کرد، به رانندگان هشدار داد از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

یک کشته و ۳ مجروح در برخورد پژو با درخت در قصرالدشت

فرمانده پلیس‌راه پاسارگاد گفت: در حادثه رانندگی در جاده روستایی "قصرالدشت" سعادتشهر، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح شدند. 

سرهنگ بهرام کواری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در جاده روستایی قصرالدشت سعادتشهر (خارج از حریم کنترل جاده‌ای و بین زمین‌های کشاورزی)، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. 

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک سواری پژو با ۵ سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و به شدت با درختان برخورد می‌کند.

فرمانده پلیس‌راه پاسارگاد با بیان اینکه در این حادثه راننده به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ نفر از سرنشینان نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، از رانندگان خواست از هرگونه عجله و شتاب و احساسی عمل کردن در حین رانندگی جدا پرهیز کنند تا شاهد وقوع این چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

توقیف لیفان با ۵۰ کیلو تریاک در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند در بازرسی از سواری لیفان، ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کنند. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت گفت: روز گذشته مأموران کلانتری ۱۸ ولیعصر شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری لیفان مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف پراید سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: عوامل گشت پاسگاه انتظامی "فامور" هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد. 

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبند پلیس بردستان سارق به عنف احشام در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری سارق به عنف احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف مسلحانه احشام در دو راهی "تنگ براق" این شهرستان، بلافاصله مامورین برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از شاکی مطلع شدند که سارق با سواری پراید که پلاک خودرو را با چسب پوشانده بوده است با تهدید اسلحه یک راس گوسفند را از عشایران سیار سرقت و متواری می‌شود.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه این اقدام سارق باعث ناامنی بین عشایران سیار شده بود، ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهم تا کنون به ۳ فقره سرقت احشام اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: احشام مسروقه کشف و تحویل شاکی شد.

کشف کارت‌های گرافیکی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۱ دستگاه کارت گرافیک قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر اینکه فردی در سطح حوزه استحفاظی اقدام به نگهداری کالای قاچاق در منزل خود کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

او گفت: مأموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۲۱ دستگاه کارت گرافیک خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان کابل مخابرات در خرمبید 

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۳ سارق سابقه‌دار کابل مخابرات و کشف ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات در خرمبید، رسیدگی به موضوع در دستور کار کلانتری مرکز و آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با تحقیقات به عمل آمده در این خصوص ۳ نفر از اعضای باند سارقان و یک نفر مالخر شناسایی و طی دو عملیات هماهنگ و منسجم دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۱۸ فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: مقداری اموال مکشوفه کشف و سارقان پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارق منزل به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوص اعتراف کرد

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق و اعتراف وی به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهرستان جهرم، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران کلانتری ۱۲ مطهری این فرماندهی با به کارگیری شگرد‌های پلیسی، یک سارق شناسایی و با دستور مرجع قضایی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ رزمجویی گفت: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی و در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف سرقت اماکن خصوصی در بوانات 

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی و موتورسیکلت و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بوانات، تیم ویژه‌ای از ماموران کلانتری ۱۱ تشکیل و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با تلاش‌های شبانه روزی یک سارق سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی بوانات مشارکت شهروندان را عاملی مهم و تاثیرگذار در برقراری امنیت عنوان کرد و از آنان خواست هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با پلیس در میان بگذارند.

سارق به عنف در دام پلیس کوه‌چنار 

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارق به عنف در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ پرویز ارجمند گفت: به دنبال سرقت به عنف وجه نقد و موبایل از یک شهروند توسط فردی ناشناس در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ قائمیه پس از تحقیقات میدانی موفق شدند محل اختفاء سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ ارجمند با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به سرقت به عنف اقرار کرد، گفت: متهم روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از شهروندان خواست ضمن خود مراقبتی و حذف بستر‌های وقوع جرم، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خودرو‌های شوتی حامل احشام قاچاق در دام پلیس گراش

جانشین فرمانده انتظامی گراش از توقیف ۵ دستگاه خودرو شوتی و کشف ۷۳ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ داریوش انصاری گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه فداغ این فرماندهی حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۵ دستگاه پژو و وانت‌بار مشکوک و آن‌ها را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودروها، ۷۳ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز از دامپزشکی بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه در این خصوص هر ۵ راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری مقدار زیادی سوخت قاچاق در یکی از گاراژ‌های ضایعاتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران انتظامی با اقدامات هوشمندانه و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این گاراژ، ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف و ۳ دستگاه خودرو مربوط به حمل سوخت که بلاصاحب در محل رها بود، توقیف کردند. 

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه ارزش سوخت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار