رییس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: الگوی صندوق‌های قرض الحسنه و تعاونی‌های اشتغال زای بسیج بستری برای مردمی کردن اقتصاد است که امسال نیز با خوشه بندی و تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در پایدار سازی مشاغل خرد و کوچک و خانگی ایجاد شده تلاش خواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و اشتغال زایی گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ صندوق قرض الحسنه بسیج در سراسر استان و ۱۹۸ تعاونی شکل گرفته است و با مدیریت مالی این صندوق‌ها و با توانمند سازی و تسهیلگری سه هزار ۱۰۰ فرصت شغلی خرد و خانگی فراهم شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده اند، گفت: جهادگران در وقایع و حوادث مختلف مانند دوران کرونا یا حوادث طبیعی و رخ داد‌های اجتماعی در سراسر نقاط استان مشغول خدمت رسانی و کمک رسانی بوده اند.

قزل سفلی با اشاره به تنوع خدمات رسانی گروه‌های جهادی از جمله کمک مومنانه، جهاد آبرسانی، اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و اشتغال زایی، آبخیز داری و آبخوان داری، ساخت مسکن محرومین و ... گفت: مناطق مورد هدف فعالیت‌های گروه‌های جهادی مناطق محروم و کم برخوردار بویژه روستاها، حاشیه شهرهاست و به دنبال حل مسائل مشکلات این مناطق با رویکرد حل مسئله هستند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس با اشاره به مهمترین پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط گروه‌های جهادی یادآور شد: در طرح آبخیز تا جالیز که در سال جاری اجرایی خواهد شد در ۱۹ شهرستان طرح آبخیزداری و آبخوان داری و در ۱۸ شهرستان طرح احیای قنوات عملیاتی می‌شود.

قزل سفلی در خصوص پروژه‌های ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی افزود: در سال گذشته ۵۳۴ واحد مسکونی تحویل مددجویان عزیز شد و امسال نیز این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن ادامه پیدا خواهد کرد تا هیچ مددجوی در استان فارس نباشد که از داشتن مسکن و سرپناه محروم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.