معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به مناسبت صدویکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر امسال طرح نذر آب در ۱۰۱ روستا با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و مقابله با تنش آبی اجرا می‌شود.

محمدعلی موذن تبار معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است، افزود: نامگذاری این هفته به یمن تاسیس جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در قالب نهضت‌های ملی که مصادف با ۱۸ اردیبهشت تاسیس شده است، می‌باشد.

وی تاکید کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از جمعیت‌های این نهضت فعالیت می‌کند و با افتخار جزو ۱۰ جمعیت برتر دنیاست.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر عضو هیات حاکمه این نهضت هستیم که ۱۶۰ سال سابقه فعالیت و ۸۰ میلیون داوطلب در دنیا دارد.

موذن تبار اظهارداشت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح کشور داوطلب جمعیت هلال احمر ایران هستند تا در حوادث و سوانح و ماموریت‌های محوله در کنار این جمعیت و مردم باشند.

وی با بیان اینکه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هفت اصل دارد، خاطرنشان کرد: با پایبندی به اصول بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی خدمات ارائه می‌دهد.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: چهارمین اصل نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر خدمات داوطلبانه است که نشان از داوطلبی این نهضت دارد.

موذن تبار ادامه داد: در راستای این اصول اهداف تامین و احترام به انسان‌ها و حفظ کرامت انسانی، پوشش در برابری، دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملتها، تلاش برای تسکین آلام بشری و حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها بدون تبعیض را دنبال می‌کنیم.

وی اظهارداشت: هلال احمر علاوه بر فعالیت‌های عمومی و ستادی که دارد بیشتر ماموریت‌های محوله را سازمان‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در سطح ملی و بین المللی در مواقع عادی و بحرانی انجام می‌دهند.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر در ۳۱ استان ۴۶۰ شعبه و دفتر نمایندگی با ۶ هزار خانه هلال داوطلب محور به وظایف خود عمل می‌کند.

موذن تبار خاطرنشان کرد: سازمان امداد و نجات با ۵۰ هزار امدادگر داوطلب آموزش دیده در سطوح مختلف که فعالیت‌های آن معطوف به مواقع بحران و حوادث در سطح ملی و بین المللی است نخستین گروه برای ارائه خدمات امدادی حضور پیدا می‌کنند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته در حوادث سیل و زلزله به هموطنان در سطح داخلی و در سطح بین‌المللی نیز در زلزله افغانستان، ترکیه و سوریه خدمات امدادی قابل توجهی ارائه دادیم.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از خدمات هلال احمر در این کشور‌ها قدردانی کرد.

موذن تبار خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور ترکیه نیز نشان افتخار به رئیس جمعیت هلال احمر ایران داد.

وی با بیان اینکه دروازه ورود جوانان به هلال احمر سازمان جوانان و امداد و نجات تا سن ۳۵ سال است، افزود: بعد از این همه هموطنان می‌توانند بدون محدودیت عضو داوطلب در هلال احمر باشند.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان داوطلبان وظیفه عضو گیری و سازماندهی آن‌ها را در مواقع عادی دارد و در شرایط بحران با توجه به تکلیف قانونی که برعهده هلال احمر گذاشته شده جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را دارد.

موذن تبار با بیان اینکه شعار اصلی سازمان داوطلبان حلقه اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان است، تاکید کرد: در همین راستا در نوروز امسال با راه اندازی پویش هلال رحمت ۲۰۲۰ محله کم برخوردار بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شناسایی شد.

وی تاکید کرد: هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام راحل متولی ارائه خدمات ویژه در این محلات شدند که ۲۴۷ محله به هلال احمر سپرده شد.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین پروژه هلال احمر که با طرح نذر آب به منظور مقابله با تنش آبی و خشکسالی اجرا می‌شود.

موذن تبار اظهارداشت: بر اساس سند ۲۰۳۰ صلیب سرخ جهانی که نقشه راه جمعیت‌های ملی است برای مقابله با تغییرات اقلیمی محور خدمات زیست محیطی، آموزش، معیشتی و سلامت محور است.

وی افزود: نذر آب به صورت ملی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان انجام می‌شود که سال گذشته این طرح با ۳۷۷ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین، استمداد بین‌المللی و منابع هلال احمر انجام شد.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال به یمن تاسیس یکصد و یکمین سال هلال احمر، نذر آب در ۱۰۱ روستای کشور به منظور تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.