امام جمعه کرج گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعد‌ها با اسلام تلفیق شده و در بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

امام جمعه کرج در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق امام تبیین و مقاومت بود امام صادق (ع) در راه تبیین قدم‌های بزرگی برداشت و در مسیر مبارزه با طاغوت از روش مقاومت استفاده کرد تا بتواند شیعه را حفظ کند و از شیعیان دفاع کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار و تبیین حقایق دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی به علمای دین رسیده و به مردم منتقل شده بیان داشت: در ۲۰۰سال اخیر ما شاهد موارد زیادی از بصیرت و تبیین و مقاومت علمای دینی در برابر دسیسه‌های دشمنان بودیم که از جمله آن‌ها لغو قرارداد کاپیتو لاسیون در ۲۳ اردیبهشت سال ۵۷ بود که حرکتی استعماری بود که لغو شد.

خطیب جمعه کرج به لغو قرارداد تنباکو که با فتوای میرزای شیرازی اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: میرزای شیرازی به عنوان عالمی وارسته بصیر و هوشمند در زمان خاص به میدان آمد و با حمایت مردم و فتوایی که داد این قرداد لغو شد.

امام جمعه کرج گفت: اگر مردم تدین لازم را نداشتند نمی توانستند در مقابل حملات سهمگین دشمنان مقاومت کنند و ریشه این مقاومت در  روحانیت بود که پرورش یافته مکتب اهل بیت و روش امام جعفر صادق (ع) بوده اند.

امام جمعه کرج گفت: خط مقاومت این روز‌ها در منطقه است و موافقت اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به اتحاد عرب فریاد بلند شکست اروپا در منطقه است جبهه مقاومت اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و ایران پشتیبانی‌های لازم را از او خواهد داشت و امروز بهترین فرصت است که حزب الله لبنان و حشدالشعبی، انصارالله یمن با اتحاد و همکاری هم با موشک روز و شب رژیم صهیونیستی را سیاه و نابودی او را جلو بیندازند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی به شاهنانه فردوسی اشاره کرد و گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعد‌ها با اسلام تلفیق شده و در بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه ها خطاب به مسئولان گفت: دستگاه‌های متولی ترک فعل زیاد دارند که جای تاسف دارد و تا از استاندار و اصناف انتظار داریم که نسبت به وظایف خود متعهد باشند.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.