جنتی گفت: مجموعه پژوهشگاه کتاب‌های تخصصی با رویکرد پژوهشی تولید می‌کند.

محمد جنتی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از اتفاقات و رویدادهای مهم برای ناشران و فضای کتاب کشورمان است، افزود: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال برای اولین‌بار در کنار کانون اندیشه جوان با عزمی جدی و تلاش و شوری مضاعف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۲ حضور پیدا کرده است.

او از عرضه بیش از دو هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۸۰ عنوان کتاب چاپ اول در این رویداد مهم فرهنگی خبر داد و بیان کرد: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ کتاب و کانون اندیشه جوان حدود ۸۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده است که عمده این آثار در بخش مجازی، و تازه‌های نشر این دو مجموعه در بخش فیزیکی نمایشگاه کتاب تهران شرکت داده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره آثار تازه منتشر شده این مجموعه گفت: از نمایشگاه سال گذشته تا به امروز حدود ۸۰ کتاب چاپ اول در مجموعه‌های پژوهشگاه به‌چاپ رسیده است. رویکرد توجه و چاپ دانشنامه‌ها از اتفاقات ویژه این پژوهشگاه است که استادان مختلف در موضوعات مورد نیاز به‌صورت گروهی تمام آثار منتشر شده و مقالات موجود را در موضوع مورد نظر جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کنند که نتیجه این فعالیت‌ها تاکنون انتشار چهار دانشنامه امام علی(ع) در ۱۲ جلد، دانشنامه فاطمی در ۶ جلد، دانش‌نامه علوم قرآن و دانشنامه قرآن و حقوق بوده است.

جنتی رویکرد پژوهشگاه را تخصصی و معطوف به پژوهش دانست و ادامه داد: مجموعه پژوهشگاه که انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان را شامل می‌شود، کتاب‌های تخصصی با رویکرد پژوهشی تولید می‌کند و امسال در این مجموعه معرفت‌شناسی، فلسفه، فلسفه دین، فقه و حقوق و عرفان از محورهایی بوده که در تولید کتاب مورد توجه بوده است. 

او از انتشار کتاب «فلسفه مضاف» اثر آیت‌الله علی‌اکبر رشاد خبر داد و با بیان اینکه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و حوزه‌های تاریخ، غرب‌شناسی و فرهنگ پژوهشی امسال کتاب‌های جدیدی منتشر کرده‌ایم که حتماً برای علاقه‌مندان جذاب خواهد بود، ادامه داد: نشست‌ها و سمینارهای مختلفی را برگزار کردیم و در نهایت نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته در کتاب‌های «کارکردهای عفاف در خانواده» و «الگوی اخلاق روابط همسران در قرآن» منتشر شد.

جنتی ادبیات و رمان، هنر و سینما را از دیگر موضوعاتی معرفی کرد که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مورد مطالعه و پژوهش قرار می‌گیرد و گفت: نمایشگاه کتاب به‌لحاظ زمان‌بندی و نظم یکی از سال‌های خوب خودش را تجربه کرد؛ امسال نظم کارها قابل قبول بود و غرفه‌ها خیلی زود به ناشران تحویل داده شد و ناشران نیز با شور و اشتیاق بیشتر از همیشه کارها را دنبال کردند.

گفتنی است، غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان با شعار «با کتاب، بیشتر از عمر خود زندگی کنیم» در مصلای امام خمینی رحمه‌الله علیه شبستان اصلی، راهروی ۷، غرفه شماره ۳۵ میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار