گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست وزیر سابق پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی و در میانه درگیری هواداران خود با پلیس، وارد دادگاه عالی اسلام‌آباد شد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان امروز (جمعه) تحت پوشش شدید امنیتی وارد دادگاه اسلام آباد شد.

به گزارش رویترز، تصاویر پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی ورود خان به محوطه دادگاه و نیرو‌های شبه‌نظامی و پلیس مسلح را در خارج از دادگاه عالی اسلام‌آباد نشان می‌دهد.

عمران خان در حالی در محاصره وکلا و نیرو‌های امنیتی وارد دادگاه شد که تجمع طرفداران او ممنوع اعلام شده است. حزب حامی خان گفته‌است که هزاران «پاکستانی صلح جو» در اسلام آباد جمع خواهند شد. با این حال، پلیس اسلام آباد ساعاتی پیش با صدور «دستور اضطراری» هرگونه تجمع در پایتخت پاکستان را ممنوع کرده است.

نخست وزیر پیشین پاکستان روز سه شنبه به اتهام اختلاس دستگیر شد. این اقدام باعث موج اعتراضات و تظاهرات عمومی در کشور شد به طوری که دولت از نیرو‌های ارتش به منظور بازگرداندن آرامش و برقراری نظم عمومی استفاده کرد.شب گذشته، دادگاه عالی دستگیری او را  «بی اعتبار و غیرقانونی» اعلام کرد و گفت او می‌تواند خود به دادگاه بیاید.

پیش تر دادگاه دیوان محاسبات ملی پاکستان در حکمی ۸ روز بازداشت برای «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور در پرونده فساد مالی را تصویب کرده بود. دیوان محاسبات ملی پاکستان مدعی است «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان از طریق یک موسسه خیریه و رفاهی به نام «القادر» اختلاس مالی داشته است.

ورود عمران خان به دادگاه اسلام آباد

تجمع طرفداران عمران خان

حکم آزادی عمران خان صادر شد

دادگاه عالی اسلام آباد در نشست امروز خود با پذیرش وثیقه دو هفتگی عمران خان نخست وزیر سابق این کشور در پرونده القادر، حکم آزادی وی را صادر کرد.

حکم آزادی عمران خان صادر شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ دادگاه عالی اسلام آباد در نشست امروز خود با پذیرش وثیقه دو هفتگی عمران خان نخست وزیر سابق این کشور در پرونده القادر، حکم آزادی وی را صادر کرد.

در این نشست همچنین این دادگاه دستور داد که هیچ یک از دستگاه‌های قانون گذار حق ندارند ظرف یک هفته آینده در هیچ پرونده‌ای عمران خان را دستگیر کنند. همچنین دادگاه اسلام آباد دستور داد که تدابیر ویژه برای تامین امنیت عمران خان از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های قانون گذار باید اتخاذ شود.

این در حالی است که در طول بررسی این پرونده، تدابیر شدید امنیتی در اطراف ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد اتخاذ شده بود و تعداد زیادی از نیرو‌های امنیتی در محل حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی هفته دیگه دوباره دستگیرش میکنن
Australia
Bm20
۱۶:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
در انتخابات آینده ،عمران خان دوباره انتخاب خواهد شد . احتمال ترور خان توسط عوامل آمریکا حتمی است....خان باید جانشین انتخاب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر عمران خان،حامی مردم آزادی طلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
زنده باد پاکستان،که ضد آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۷:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
خخ صددرصدخخ:
نابودی آمریکابه نفع جهانه نابودی آمریکاراپیشاپیش به جهان تبریک میگم.
آخرین اخبار