سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:از برگزیدگان کشوری هفتمین دوره جشنواره سفیران سلامت در تبریز تجلیل شد.

 حجت الاسلام پوررادی گفت:جشنواره سفیران سلامت با هدف ترویج سبک زندگی سالم، کنترل بیماری‌ها و افزایش آگاهی در این زمینه در ۱۹ رشته از جمله سرود، شعر و قصه، مدرس کوچک، برنامه رادیویی سفیر سلامت، سخنوری، مجله الکترونیکی، پویا نمایی، ایده پردازی و فیلم کوتاه داستانی درطول سال تحصیلی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام پوررادی افزود: هفتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در ۱۹ رشته در استان برگزار شد و یک هزار و ۱۵۷ اثر به مرحله استانی راه یافت و ۲۵ اثر در بخش دانش آموزی و ۸ اثر در بخش فرهنگیان به مرحله ملی راه یافت و ۵ اثر برگزیده کشوری شد.

وی خاطرنشان کرد: صحت بدن هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی مهم است و همان طور که انسان به تغذیه سالم نیاز دارد روح انسان نیز به خاطر متعالی شدن به غذای روحی نیاز دارد و آسیب دیدن روح به مراتب مهمتر از آسیب دیدگی جسم است.

آقای خسروشاهی معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز، پدران و مادران فردای ایران اسلامی هستند و هم اکنون نیز می‌توانند رابط بین خانواده‌ها باشند و آموزه‌های حوزه سلامت را به جامعه منتقل کنند.

سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، بهداشت دهان و دندان، اهمیت ورزش و تحرک بدنی، ایمنی و بهداشت محیط مدرسه، حفظ محیط زیست ،بازیافت ،تفکیک زباله ، آلودگی هوا، بهداشت فردی پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، اهمیت واکسیناسیون و کمک‌های اولیه و امدادرسانی از موضوعات این جشنواره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.