وزیر دفاع انگلیس گزارش رسانه‌ها درباره ارسال موشک کروز دوربرد به اوکراین را تایید کرد.

انگلیس گرچه از اتحادیه اروپا خارج شده است، اما هم اینک رهبری کشور‌های اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برای ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر و موشک‌های دوربرد به اوکراین برعهده دارد. این در حالی است که مسکو بار‌ها درباره ارسال تسلیحات به کی یف از سوی کشور‌های غربی هشدار داده است. 

به گزارش تل تریدر، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس امروز (پنجشنبه) گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین از سوی لندن را تایید کرد. 

والاس در سخنرانی در پارلمان انگلیس با تایید این خبر گفت: ما با ارسال این تسلیحات اطمینان حاصل خواهیم کرد که کی یف توانایی دفاع از خود در برابر تهاجم خونین روسیه را خواهد داشت. اکنون مسکو در حال هدف قرار دادن مناطق مسکونی اوکراین است که اقدامی خلاف قوانین بین المللی است. ما موشک‌های کروز برد بلند سایه طوفان (Storm Shadow) را در اختیار اوکراین قرار دادیم. 

در مقابل مقامات روس می‌گویند پاسخ مناسب و درخوری به اقدام لندن در ارسال تسلیحات بردبلند به اوکراین خواهند داد. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این باره اعلام کرد: روسیه دیدگاه بسیار منفی به اقدام انگلیس در ارسال موشک‌های کروز به کی یف دارد. این اقدام نیازمند پاسخ مناسب از سوی ارتش ما دارد و آن‌ها تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد. 

موشک کروز سایه طوفان یک موشک کروز هواپایه است که در نیروی دریایی سلطنتی انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موشک با کلاهک جنگی به وزن ۴۵۰ کیلوگرم می‌تواند بر روی جنگنده‌های مختلف استقرار یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار