شهروند خبرنگار ما از عدم واگذاری زمین‌ رایگان در شهرستان سنندج گلایه کرد که دلیل این موضوع را از راه و شهرسازی کردستان جویا شدیم.

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول تسهیلات هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی هستند.

اما شهروندخبرنگار ما از عدم واگذاری این زمین‌ها در شهرستان سنندج خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.


بیشتر بخوانید:

گلایه از عدم واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند


این موضوع را از اداره کل راه و شهرسازی کردستان پیگیر شدیم.

مدیر کل راه و شهرسازی کرستان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فقط خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر، به شرط تولد فرزند سوم همزمان و یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه تامین زمین برای این خانواده‌ها برعهده راه و شهرسازی است، ادامه داد: لذا خانواده‌هایی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی می‌توانند برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند که پس از تایید نهایی و آماده سازی زمین، این تسهیلات واگذار خواهد شد.

او به آمار متقاضیان این تسهیلات در استان اشاره کرد و افزود:در استان کردستان تاکنون هزار و ۳۱۲ نفر در طرح مذکور ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۱۸ نفر تایید شده نهایی هستند .

الیاسی اذعان کرد : تاکنون هیچ گونه واگذاری زمینی به متقاضیان انجام نشده لذا پس از تامین و آماده سازی زمین  توسط کارشناسان این اداره کل ، مراحل واگذاری انجام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خاطر نشان کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر ۸۰۰ میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای ۸۰۰ میلیون به دو خانواده و یا بیشتر اعطا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
سلام طرح زمین رایگان در شهرستان قروه هیچ خبری نیست فقط مردم سر کار گذاشتن این طرح هم فرمالیته هست وسلام
Iran (Islamic Republic of)
مظفرگنجی
۲۲:۴۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
سلام بنده ایسارگرمیباشم دوست دارم در یکی از دهاتهای اطراف سنندج زندگی کنم علاقه زیادی به پرورش مرغ محلی تخمگزار دارم زندگیم نابود شده پنج ماهه داخل سواری پیکان زندگی میکنم چون پول پیش خانه ندارم از مسولین عزیز وارجمند تقاضامندم برای خرید هزار عدد جوجه مرغ تخمگزار وخرید یک خانه روستایی به بنده کمک کنید از زحمات شما بزرگواران سپاسگزارم. ومنالذه توفیق