معاون تعاون روستایی استان قزوین گفت: ۴۴ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته در استان تامین و توزیع شد.

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران، اعلام کرد: ۴۴ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

این مسئول با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، افزود: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

آرامیده بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

وی اظهار کرد: تأمین و توزیع کود شیمیایی به صورت ماهانه صورت می‌گیرد و کارگزاری‌های توزیع کود شیمیایی در شبکه تعاون روستایی استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

معاون تعاون روستایی استان قزوین افزود: مصرف درست و به اندازه کود‌های شیمیایی، ریز مغذی، آلی و زیستی به بهبود کیفیت رشد گیاهان کمک زیادی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار