مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این استان از لحاظ ذخیره سنگ آهن رتبه پنجم کشور را دارد و از لحاظ ذخایر سیلیس و بارید هم جزو استان‌های برتر به شمار می‌رود.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: کردستان از لحاظ تولید طلا با وجود معدن طلای ساریگونی قروه ۴۱ میلیون تن ذخیره قطعی با عیار ۱.۲۴ در تن و تولید سالانه بیش از پنج تن طلای خالص دارد و بزرگترین تولید کننده طلای کشور و دارای رتبه نخست تولید و رتبه دوم ذخیره این فلز گرانبها است.

او به آغاز اجرای عملیات اجرا طرح‌های پیشران استان شامل طلایی سقز، پتروشیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه با بیش از ۲ میلیارد میلیارد دلار سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح‌های بزرگ و پیشران صنایع کوچک و وابسته نیز در استان توسعه می‌یابند و به همین دلیل فرصت‌های جدید شغلی نیز در کنار این صنایع بزرگ ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه استان در زمینه وجود مواد معدنی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد، ادامه داد: در صورت بهره برداری از این ظرفیت‌ها میتوان زمینه برای توسعه بخش صنعت را ایجاد کرد.

او یادآور شد: جلوگیری از خام فروشی ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی توسعه و تکمیل زیرساخت‌های معدنی و جاده دسترسی به معادن از محل جذب حقوق دولتی از جمله محور‌های توسعه بخش معدن در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.