رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار که با روش اسکیمر بیش از ده میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از سفارش غذا از یک رستوران در شمال تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش پیک رستوران مشغول کار شده و در زمان تحویل سفارشات به مشتریان کارت‌های آن‌ها را کپی کرده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند که با بررسی‌های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی این فرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی، در یکی از رستوران‌های شمال تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۲ نفر از شهروندان با این روش به ارزش ریالی حدود ده میلیارد ریال اعتراف کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
رستورانی روبایدمجازات کنند،پلمپ بشه مدتها مگه کارت خوان به اینا نمیدن که بارکد و مشخصات رستوران رو خودپرداز باشه باسیم‌ کارت.کارت بکشن یا اگه
انلاین میدن رسید و مشخصات مشتری باشه رستوران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خداوند به پلیس فتاعمرطولانی بدهد،
ولی پلیس میگیرد بعداز یکماه ازاد میشوند،
یازندان میدهند دوباره عفو میدهند جرم اینها باید بازدارنده باشد
Iran (Islamic Republic of)
خاکی
۱۵:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دزدهای اصلی رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۴:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به قول پیامبر اعظم : فقر از هر دری وارد شود ، ایمان و اعتقاد و انسانیت از درب دیگر خارج میشود. بجای پاک کردن صورت مسئله ، مسئله را حل کنید بزرگواران در راس.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببین چیکار کردین که مردم بدبخت باید از این کارها بکنند
آخه اگه با حقوق بشه تمام مایحتاج زندگی رو متحمل شد دیگه دزد و کلاه بردار دیگه بوجود نمی‌آید
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۵:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا شماها انتظار دارین مامورا پلیسا بهتون کار و پول بدن.مگه اقتصاد دست اونا هست.یکم عقلتونو بکار بندازین که درباره کی و چجوری داری صحبت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام جوری میگن موتورسوار میلیاردر که انگار قراره ما شاخ دربیاریم، من کلی آدم میشناسم مثل موش، همون ریغو خودمون میلیونر دلار و یورو هستن، شباهتش به این موتور سوار اینه که هردوشون کلاهبردار و دزد ووو.. هستن ،اما آدمای که گفتم حسنشون اینه ما رو از آتش جهنم با کمی صحبت دور میکنن، و میفرمایند که دزدی غارت وو... انجام ندید و هرگز رنگ جهنم نخواهید دید، ولی الان فهمیدن که جهنم نیست ولی خوب دیگه پولی هم نیست که امثال من بزنیم توگوشش به یک لیوان آب خنک، اما من از اینکه تونستن منو بترسونن و گول خوردم ازش راضیم و از خودم شاکیم
Iran (Islamic Republic of)
رضانیستانی
۱۱:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
جدیدا یا اخیرا باندهای مافیایی هستند که مبالغ کمی از حسابهای راکد یا رایج با اسکیمر یا هکر از میلیونها حساب برداشت میکنند و با ماموران یا رئیس پلیس با هم میخورند در زندان آموزش سفره میبینند تا اگر دستگیر شدند حاکم لونرود
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید با شدت با این دزدا برخورد کنن نه اینکه سه روز دیگه سر خونه زندگیش باشه .
Iran (Islamic Republic of)
م.ب
۰۸:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداوکیلی چند هفته پیش با پدرم از یه پمپ بنزین کارت کشیدیم برای پول بنزین جالبه پدرم از این کارته دیگه استفاده هم نکرد. متصدی پمپ بعد دو بار کشیدن کارت پدرم خودش گرفتش و براش کشید و رمزش رو پرسید و بار سوم کشیده شد. حالا بعد دو هفته که اصلا دیگه از اون کارت استفاده نکرده بود ۱۹۰۰ تومن که کلش بود خارج شد. ما هم فهمیدیم و رفتیم شکایت. حالا دستش احتمالا رو میشه ولی اون بنده خداهایی که اعتماد میکنن صد جا کارت می‌کشن اگر ما نبودیم از کجا بفهمن کی ازشون دزدی کرده؟!!! ولی آدم دزد همشه کارش گیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداوند به پلیس فتا عمر با عزت بده که اینچنین حافظ اموال و پول مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلا کشورهای جهان سومی این قبیل دست درازیها و دله دزدیها زیاده کیف قاپی گوشی زنی جرمهاییه که تو اقتصاد خراب گریبان ملتو میگیره و صد البته کشورهای پیشرفته گوشی قاپی نیست ولی دزدیهای سازمان یافته و بردن مثلا ماشینهای خاص و اثار عطیقه زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنتن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداییش راست ببخشید دروغ گفتی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
این دزدی هست نه کلاهبرداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم مستقما از اختلاس گران شاکی نمیشن چون نمیدونن چطور کلاهشون برداشته نیشه
آخرین اخبار