شهردار همدان گفت: پارسال ۸۰ هزار تن آسفالت ریزی در خیابان‌ها و معابر مناطق مختلف این شهر صورت گرفته که در این خصوص نظارت‌ها در سه لایه انجام شده است.

سید مسعود حسینی با اشاره به متراژ آسفالت ریزی از سوی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: با همکاری گروه‌های امانی، پیمانکاران ترمیم و لگه گیری آسفالت و اجرای روکش، سال گذشته ۳۵ هزار متر طول درزگیری و ۸۵ متر مربع تراش آسفالت صورت گرفته است.

او در خصوص اهمیت درزگیری و لکه گیری آسفالت گفت: لکه گیری آسفالت و درزگیری ترک‌های آسفالت معابر موجب کاهش نفوذ آب به درون لایه‌های آسفالت شده و در نتیجه افزایش دوام و عمر روسازی آسفالت می‌شود.

شهردار همدان تصریح کرد: نوسانات قیمت قیر، عدم اختصاص قیر رایگان، تغییرات قیمت دستمزد، مصالح و عدم شرکت پیمانکاران، کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی از جمله مشکلات موانع نهضت آسفالت ریزی در شهر همدان به شمار می‌رود.

حسینی تاکید کرد: توجه به وضعیت معابر شهری در پی بارش برف یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است که انجام عملیات لکه گیری آسفالت به طور مستمر و پراکنده در معابر و خیابان‌های مناطق چهارگانه صورت گرفته است.

او با اشاره به اهمیت ارائه خدمت‌رسانی مطلوب به منظور بهبود عبور و مرور شهری و تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه اظهار داشت: به منظور مناسب سازی سطح معابر، رفع نواقص موضعی، جلوگیری از تخریب روسازی آسفالت‌ها و ارتقای ایمنی در معابر عملیات لکه گیری در حال انجام است.


شهردار همدان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است که موجب توسعه و پیشرفت مناطق حاشیه شهر می‌شود.

حسینی گفت: در بودجه سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان کاهش شکاف خدماتی بالا و پایین مناطق مختلف شهر همدان دیده شده است.

او افزود: با توجه به اهمیت مباحث ترافیکی این شهر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری به موضوع ترافیک اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.