رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته میزان مصالحه پرونده‌ها از ۲۸ درصد به ۵۴ درصد ارتقاء یافت و در بین ۵ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست کارگروه بازرسی، داوری و میانجی گری که در حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: نظارت و بازرسی یکی از مولفه‌های ارتقاء در هر سازمانی است و بدون شک نظارت‌ها برای مچ گیری نیست، بلکه به منظور شناخت نقاط ضعف و قدرت است و هرچقدر نظارت‌ها مستمر و دقیق باشد، کمبود‌ها و کاستی‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: دستگاه قضایی خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد و به همین خاطر ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم بسیار حائز اهمیت است و بر همین اساس در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، نظارت بر عملکرد درون سازمانی یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: شورای حل اختلاف استان عملکرد قابل قبولی در بحث صلح و سازش داشته و مصالحه بیش ۵۰ درصدی پرونده‌های شورا نشان از تلاش همکاران دارد و این موضوع جای تقدیر دارد و قطعاً یکی از عوامل این موفقیت، نظارت‌های مستمر است.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: اولویت شورا‌های حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در منازعات است و به همین خاطر نباید از ظرفیت‌های مردمی، معتمدین، روحانیون، مساجد و... در راستای اصلاح ذات البین غافل شویم و این موضوع باید برنامه محور پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته و در راستای دستورالعمل ابلاغی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف کلیه شعب استان در دو بازه زمانی ۶ ماهه مورد بازرسی قرار گرفت و این موضوع در سال جاری نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضایی استان به کاهش زمان رسیدگی در شعب شورا‌های حل اختلاف اشاره و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف قزوین ارجاع شد و که به سال‌های گذشته افزایش یافته است، اما با تلاش همکاران میانگین زمان رسیدگی از ۴۰ روز به ۲۳ کاهش یافته است و ابلاغ‌های الکترونیکی شورا‌ها نیز از ۸۵ درصد به ۹۷ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.