اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای زندان‌های کشور به‌ منظور آموزش و کسب حرفه زندانیان در رشته‌های مختلف در زندان مرکزی کرمان به بهره‌برداری رسید.

غلامعلی محمدی،  رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای در زندان‌های کشور را در زندان مرکزی کرمان افتتاح کرد.

محمدی  در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این پروژه را اقدام بنیادین و حائز اهمیت می‌دانم که امیدوارم این اقدام تاثیرگذار در ۳۰ استان دیگر نیز به صورت فراگیر و حداقل در مراکز استان‎ها برقرار شود.

او اشتغال‌زایی را بستر اصلی برای اصلاح زندانیان  و در مسیر برنامه‌های فرهنگی‌و تربیتی دانست و افزود: بیکاری، منشا آسیب‌های اجتماعی است؛ بنابراین مهم ترین ابزار اصلاحی و تربیتی در زندان‎ها، برطرف‌کردن بیکاری با اشتغال‌آفرینی و به وسیله زیربنای آن؛ یعنی توسعه حرفه‌آموزی است که امروز در قالب مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای در این استان شکل گرفته است.

در پایان این مراسم ازسوی رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به فعالان حوزه اشتغال و بانیان این اقدام ارزشمند لوح تقدیر اهدا شد.

 این مرکز با نام  سردار شهید سلیمانی، آموزش و حرفه‌آموزی مهارت‌های شغلی به زندانیان را در قالب کارگاه‌های مختلف و به کارگیری اساتید مجرب در دستور کار دارد.

تعمیر خودرو، جوشکاری برق و گاز، کارگاه صنعت ساختمان، کارگاه درودگری، کارگاه کامپیوتر، تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، برق خانگی و صنایع دستی در این مرکز به شکل استاندارد آموزش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار