به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از شب گذشته تاکنون ۲ فقره آتش سوزی در مراتع انبارشاهی و چهاربیشه مهار شده است.

مجید نظری گفت: آتش سوزی منطقه چهاربیشه که ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه آغاز شده بود پس از ساعت ها تلاش صبح امروز مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: آتش سوزی منطقه انبارشاهی نیز عصر دیروز آغاز شد شب گذشته با تلاش نیروهای منابع طبیعی و جوامع محلی خاموش شد.

او گفت: هم اکنون نیز امدادگران در حال پایش آتش سوزی در مراتع منطقه دشت گز این شهرستان هستند.

نظری تاکید کرد: علت آتش سوزی های شب گذشته در مراتع گچساران مشخص نیست و کارشناسان منابع طبیعی پس از اطفای حریق علت حریق و میزان دقیق عرصه های خسارت دیده را اعلام می کنند.

او با اشاره به بارندگی های امسال و پر پشت بودن مراتع از گردشگران، شکارچیان و کشاورزان خواست تا برای حفظ عرصه های طبیعی از خطر آتش سوزی با طبیعت مسئولانه رفتار کنند.

نظری عنوان کرد: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

او ادامه داد: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۶درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان ایجاد شده است.

نظری بیان کرد: این میزان آتش بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل های دست کاشت گچساران، تلخاب شیرین، ماهور باشت، خنگ بنار، گر گنجه ای، کمربندی، رادک، انبار شاهی، پلاک باغ انار و اسلام آباد ایجاد شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اصطلاح آتش بُر به لحاظ لغوی به "هر نواری از زمین که برای مهار گسترش آتش از هرگونه مواد آتش گیر پاک شده باشد"، گفته می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.