مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی در مهاباد گفت: بر اساس قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد میزان اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

علی وقاری مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی در جلسه شورای پدافند غیرعامل مهاباد گفت: ظرفیتی که در قانون بودجه برای ارتقای حوزه امنیت و پدافند غیرعاما پیش بینی شده تا دستگاه‌های اجرایی، مسایل و اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان هزینه پیشگیری از بحران بسیار کمتر از وقوع بحران است، افزود: برخی از دستگاه‌ها مسایل پدافند غیرعامل را خیلی جدی نمی‌گیرند و نسبت دستورالعمل‌های ابلاغی بی تفاوت هستند که آبستن حوادث و اتفاقات در شرایط فعلی خواهند بود.

مدیر کل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی اضافه کرد: تهدید‌های حوزه‌های مختلف و مربوط به دستگاه‌ها ارجاع و انتظار داریم نسبت به آمادگی لازم جهت مقابله با این تهدید‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم.

وقاری با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که پدافند غیرعامل یک اصل؛ نه برای مقطع خاص بلکه برای همه زمان‌هاست، گفت: تجهیز تمامی مراکز مهم و زیرساختی به برق اضطراری، اسکان اضطراری، تامین آب پایدار در نقاط شهری و روستایی، طراحی بهره مندی از سوخت چندمنظوره در تاسیسات و زیرساخت‌ها و پایداری مخابراتی باید در پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد در این جلسه بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای آموزش اصول پدافند غیرعامل تا آخرین رده، اجرای سناریو‌های مختلف جهت کسب آمادگی هر چه بیشتر، توجه جدی به زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها تاکید کرد.

حسن عباسی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به اهتمام به بحث پدافند و اجرای کامل دستورالعمل‌های ابلاغی و کوتاهی در این بخش قابل قبول نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.