رهبر کره شمالی پیام تبریکی را به پوتین به مناسبت سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم ارسال کرد.

روسیه امروز (سه شنبه) شاهد برگزاری جشن بزرگ و رژه نظامیان این کشور در مسکو در سالگرد پیروزی ارتش این کشور در برابر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم بود.

به گزارش تل تریدر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز (سه شنبه) در پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سالگرد پیروزی این کشور در جنگ جهانی دوم را به وی و مردم این کشور تبریک گفت.

کیم در این پیام از تلاش‌های روسیه برای تحقق عدالت بین المللی در برابر عملکرد‌های خودسرانه امپریالیست‌ها ستایش و قدردانی کرد. 

در پیام رهبر کره شمالی آمده است: من اطمینان خاطر دارد که مردم قوی روسیه تحت رهبری پوتین در مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات نیرو‌های متخاصم پیروز خواهند شد و حاکمیت و عزت این کشور و نیز ثبات منطقه حفظ خواهد شد. 

پیونگ یانگ یکی از متحدان روسیه محسوب می‌شود و حتی برخی کشور‌های غربی مدعی ارسال تسلیحات از سوی کره شمالی به مسکو به منظور استفاده در جنگ اوکراین شده بودند که این ادعا از سوی مقامات دو کشور رد شد. 

 بیش از ۲۶ میلیون روسی در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند تا توانستند ارتش تا بن دندان مسلح هیتلر را شکست دهند. با این حال، سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم امسال با جنگ اوکراین متقارن شده است. گرچه در سال‌های گذشته کشور‌های اروپایی در این مراسم شرکت و یا رهبران دنیا اقدام به ارسال پیام تبریک به دولت و ملت روسیه می‌کردند، اما امسال تنها کشور‌هایی که نزدیک به مسکو هستند چنین پیام‌هایی را ارسال کردند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثل معروف ایرانی اگر دسته آغشته به عسل دهان ناتو بدسگال بذاری دست تو گاز میگیره غرب جمعی فراموش کرده اگر الان نفس می‌کشه نسل اندر نسل مدیون ایثار روس ها می‌باشند تا ابد دوما از شیاطین انسی غربی چه توقعی جز کینه عداوت میتوان داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنگ روسیه و اوکراین باید نبرد روسیه با ارتش شیاطین متحد نام گذاری کرد که آخرشم روسیه پیروز میدان خواهد بود
آخرین اخبار