مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور تخصصی زلزله فرضی در هفته هلال احمر در استان خبر داد.

کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در نشست هماهنگی اعضای مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به مردمی بودن جمعیت هلال احمر گفت: مشارکت داوطلبان و نیرو‌های مردمی با هلال احمر باعث شده خدماتی بی‌منت و صادقانه به جامعه ارائه دهیم.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی با داشتن گسل‌های جوان و ناآرام، شرایط آب و هوایی و مسیر‌هایی کویری و طولانی، استانی حادثه‌خیز محسوب می‌شود، افزود: با توجه به شرایط پیش روی استان مردم و مسئولان باید برای مقابله با هر نوع حادثه‌ای آمادگی لازم را داشته باشند.

کاوسی از اجرای مانور زلزله فرضی در استان خبر داد و عنوان کرد: تمرین دورمیزی با رویکرد زلزله در هفته هلال احمر، تمرین تمام عیار در هفته آینده و برگزاری جلسه تحلیل و بررسی مانور از مراحل این برنامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نیرو‌های امدادی در همه شرایط کنار مردم بوده و آماده خدمت‌رسانی در حوادث احتمالی هستند، ادامه داد: سنجش آمادگی و تجهیزات و امکانات پیش از وقوع بحران از اهداف برگزاری مانور زلزله در استان است.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: پارسال علی‌رغم کمبود امکانات، با تلاش تیم‌های هلال احمر در کمترین زمان به حوادث امدادرسانی شد.  

او با بیان اینکه آموزش‌های هلال احمر در کنار آگاهی بخشی به مردم باعث می‌شود در زمان حوادث پاسخ و واکنش خوبی در مقابله با بحران‌ها داشته باشیم، افزود: جمعیت هلال احمر در زمینه‌های آموزش، امداد و کمک به محرومان خوش درخشیده و هفته هلال احمر تلنگری برای تقدیر و قدردانی از تلاش‌های بی شائبه امدادگران است.

آخوندی با اشاره به شعار هلال احمر مبنی بر نوع دوستی بیان کرد: هلال احمر به عنوان یک جمعیت مردمی بزرگ، با اجرای اصول هفت گانه هلال احمر و صلیب سرخ در اجرای برنامه‌هایی بر مبنای اخلاق و بی‌طرفی موفق عمل کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس قانون موظف هستیم با حضور دستگاه‌های تخصصی، مانور‌های موضوعی در قالب ساعت صفر و چه در قالب مباحث آموزشی پیش بینی کنیم و این امر در خراسان جنوبی توجهی خوبی به خود گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.