برخی منابع از سفر مشاوران ارشد بایدن به فلسطین اشغالی برای ارائه گزارش به نتانیاهو درباره مذاکرات مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ولیعهد سعودی خبر داده‌اند.

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، مشاوران ارشد بایدن روز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مورد گفتگو‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مطلع کردند.

به گزارش آکسیوس، به گفته مقامات آمریکایی، سالیوان اخیراً گفته بود که دستیابی به یک توافق عادی سازی کامل بین اسرائیل و عربستان سعودی در راستای منافع امنیت ملی آمریکاست.

جیک سالیوان روز دوشنبه در جده با ولیعهد سعودی دیدار و رایزنی کرده است. 

سالیوان همچنین نشست مشترکی با شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات و آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند برگزار کرد.

آکسیوس روز شنبه گزارش داد که انتظار می‌رود سالیوان با مقامات ارشد عربستان، امارات و هند درباره پروژه زیرساختی مشترک احتمالی برای اتصال کشور‌های خلیج‌فارس و کشور‌های عربی از طریق شبکه راه‌آهن که از طریق خطوط کشتیرانی از بنادر به هند وصل می‌شود، گفتگو کند. 

سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و عاموس هوخشتاین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت، که برای مذاکرات در عربستان سعودی به سالیوان پیوستند، روز دوشنبه از جده به قدس اشغالی سفر کردند.

مک گورک و هوخشتاین به نتانیاهو و همچنین ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت اداخلی اسرائیل در مورد مذاکرات سالیوان اطلاع دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار