مدیرعامل شرکت پست گفت: قصد داریم رتبه‌بندی شرکت‌های فعال پستی را در اولین نمایشگاه آغاز کنیم.

نشست خبری نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته با حضور محمود لیالی، مدیرعامل شرکت پست برگزار شد.

لیالی، مدیرعامل پست گفت: این همایش اولین رویداد و‌ نمایشگاه صنعت پست در کشور است. سرانه پستی کشور که یک‌ شاخص مهم در توسعه‌یافتگی کشور است در مقایسه با سایر کشور‌ها نسبتا پایین است و تلاش می‌کنیم سال به سال این میزان را بالا ببریم.

او بیان کرد: برنامه این است که بحث رتبه بندی شرکت‌های فعال پستی را در اولین نمایشگاه شروع کنیم. در اولین نمایشگاه نمی‌توان انتظار داشت به تمام اهداف رسید، اما شاید نسبت به اولین نمایشگاه‌های دیگر مسیر زیادی را طی کنیم.

او ادامه داد: با توجه به ریسکی که اولین دوره می‌تواند داشته باشد عنوان بین المللی را روی نمایشگاه نگذاشتیم، اما ما به تمامی اعضای اتحادیه جهانی پست دعوت نامه دادیم.

مدیرعامل شرکت پست گفت: قصد داریم نقشی را که می‌تواند شرکت و صنعت پست در تجارت الکترونیک ایفا کنند به صورت ملموس در این نمایشگاه در مقابل انظار قرار دهیم تا هم مردم و هم دیگر اجزای این اکوسیستم با آن آشنا شوند. امکان همکاری شرکت ملی پست با دانش بنیان‌ها از اهداف اصلی نمایشگاه است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی به تونل زمان اختصاص داده شده است. به این صورت که در تونل زمان از ابتدا که صنعت پست در ایران پا گرفت نمایش داده می‌شود تا سیر پیشرفت مشخص شود. یکی از قدیمی‌ترین صنعت‌هایی که در کشور شکل گرفت پست بود.

چمن زاد رئیس کمیته اجرایی نمایشگاه با اشاره به اینکه فعالیت‌های پستی آن چنان که باید منسجم و منظم نیست گفت: صنعت پست دارای متولی های متعددی در کشور است. این صنعت باید تعریف بشود تا باعث ارتقاء  شود. در این تعریف فقط شرکت ملی پست گنجانده نمی شود بلکه تمام صنعت پست و بازیگران این عرصه را شامل می‌شود.

او بیان کرد: نمایشگاه صنعت پست به جهت این است که بتوانیم این مفهوم را منتقل بکنیم و مردم حس بهتری پیدا بکنند نسبت به چیزی‌که با آن زندگی می‌کنند.هدف این است که تمام بازیگران صنعت پست با یک تنظیم گری خاص در کنار هم باشند و به همکاری گسترده تری دست پیدا بکنند.

قادری دبیر علمی نمایشگاه گفت : تا این لحظه حدود چهل شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند. برای حضور در نمایشگاه بعضی دانش بنیان ها به صورت مستقل غرفه تهیه کرده اند و تا این لحظه تعدادشان تقریبا ده مورد است.در مجموع فکر می‌کنم  حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان  و خلاق در نمایشگاه حضور داشته باشند.

او افزود: برای همکاری با این‌ها کارگروه ویژه ای را تشکیل دادیم در این کارگروه تمامی طرح های ارسال شده بررسی می‌شوند و اگر راهکار آماده ای برای تعامل و حمایت وجود داشته باشد ارائه  و اگر نه پیگیری و در نهایت برای دریافت تسهیلات به نهادهای مرتبط معرفی می‌شود.

محصولات و خدمات تایید شده در نمایشگاه چه زمانی به کار گرفته می‌شوند؟

قادری، دبیر نمایشگاه صنعت پست در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه، حداقل و حداکثر مدت زمان ملموس و مشهود شدن خدمات و محصولات ارائه و تایید شده در نمایشگاه برای مردم چقدر است، گفت: این امر  بستگی به ماهیت کاری که انجام می‌دهند دارد. حدود ۲۵ درصد از طرح‌های پیشنهادی مربوط به تجارت و توسعه الکترونیک است که هم زیرساختش در پست آماده بوده و هم نحوه همکاری و چارچوب‌های قانونی و حقوقی آن مشخص است. این موارد از زمان پیشنهاد حدود یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد مگر اینکه مدارک توسط خود شرکت‌ها تکمیل نشده باشد.

او ادامه داد: یکسری خدمات هستند که زیرساخت‌ها آماده نیستند و چندین ماه برای آمادگی این زیرساخت‌ها طول می‌کشد و  گاهی بستگی به دانش بنیان دارد که خدمات و محصولش را تکمیل کند.

قادری تاکید کرد: در برخی موارد مسئله حقوقی وجود دارد، باید حتما زیر ساخت قانونی ایجاد شود و مکاتبه‌هایی انجام شود. گاهی ممکن است تا یک سال یا  یک سال و نیم طول بکشد.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه جوان درباره کارآمدی پهپاد پیش‌تر رونمایی شده، گفت: پهپاد نیاز به نقشه سه بعدی دارد و زیرساخت‌های زیادی دارد که هم اکنون وجود ندارد.

قادری تاکید کرد: طرح‌هایی در حوزه متاورس داریم که به چشم سرمایه گذاری برای آینده می‌بینیم، اما بعضی موارد نیاز‌های فعلی ما را برطرف می‌کنند و مهمتر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار