زلفی گل گفت: تقویت رابطه بین حوزه و دانشگاه باید بر این محور باشد که برای پرواز هر انسانی دو بال علم و ایمان با هم لازم است.

محمد علی زلفی گل عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  با تاکید بر ضرورت علم دینی گفت: رویکرد علم باید به سمت گره گشایی از کار مردم، افزایش باور‌های دینی و پالایش فرهنگی جامعه باشد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این پژوهشگاه باید اساسنامه تشکیل حوزه و دانشگاه را مرتب مورد مطالعه قرار دهد و راهکار ارائه کند که چگونه ارتباط بین حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم.

او ادامه داد: تقویت رابطه بین حوزه و دانشگاه باید بر این محور باشد که برای پرواز هر انسانی دو بال علم و ایمان با هم لازم است.

زلفی گل تاکید کرد: در کشور نیاز به فرهنگ آفرینی، نوآفرینی و نیازآفرینی داریم، ولی فرهنگ آفرینی یکی از کارکرد‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و باید فرهنگی ایجاد شود که زمینه وحدت حوزه و دانشگاه را مهیا کند.

وزیر علوم افزود: فرهنگ آفرینی از کارکرد‌های مکان‌ها و انسان‌های علمی است و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید راهکار ارائه دهد که استادان دانشگاه با استادان حوزه علمیه کار مشترک انجام دهند و تعامل علمی داشته باشند.

او افزود: استادان علوم انسانی در حوزه و دانشگاه باید در پایان همه مقالات و کار‌های علمی، یک خروجی و برآیند برای سیستم اجرایی کشور داشته باشند تا در سال‌های آینده دانشمندان حوزوی و دانشگاهی با تیم‌های تحقیقاتی، آموزشی و فناوری با هم گره بخورند و خروجی خوبی را شاهد باشیم.

زلفی گل تاکید کرد: خروجی کار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید به آن منجر شود که در سال ۱۴۰۵ استادان مشترک حوزه و دانشگاه در فناوری‌ها و تحقیقات افزایش یابد.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام علی‌محمد حکیمیان قدردانی و حجت الاسلام محمد باقر سعیدی روشن به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معارفه شد.

برچسب ها: زلفی گل ، وزیر علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.