مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین این صندوق و استانداری مقرر شد ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کسب و کار‌های خرد، کوچک و متوسط در منطقه سیستان که وابستگی به آب ندارد اختصاص یابد.


غلامعلی صمصامی   اظهارداشت: این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و به موجب آن کسب و کار‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان که درگیر خشکسالی هستند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر رسالت صندوق در حمایت از مشاغل در مناطق کم برخوردار افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از این نیز در سیستان و بلوچستان مشاغل زیادی را حمایت که از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در خصوص اعتبار این تفاهم‌نامه نیز بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید و استانداری این استان هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با همکاری قرارگاه غدیر این تفاهم‌نامه را در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان اجرایی می‌کند.

صمصامی تصریح کرد: از آنجایی که منطقه سیستان بیش‌از ۲ دهه با خشکسالی روبروست، حمایت از کسب و کار‌های غیر وابسته به آب برای ماندگاری جمعیت و رشد اقتصادی منطقه حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان روستانشین هستند که با اجرای این تفاهم‌نامه در شمال استان، شاهد رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار