رئیس سازمان بورس گفت: به طور کلی هیچ بازاری را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد. بازار سرمایه هم از این امر مستثنی نیست.

آقای عشقی گفت: بازار سرمایه ما به واسطه حضور پررنگ مردم به دلایل مختلف بسیار بزرگ شده است در روز‌های گذشته در یک روز بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر شروع به معامله کردند سهام عدالت یکی از مفاهیمی بود که بخش عمده مردم را درگیر سهامداری کرد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد نمی‌توانیم به این موضوع بپردازیم که تنها به سهامداران بها بدهیم اکنون بحث ذی نفعان شرکت‌ها و سایر هم هم مطرح است.

او در خصوص سهام عدالت می‌گوید: یکی از دغدغه شورای عالی بورس این است که‌چگونه اراده مدیریتی را در یک سلسله کار‌ها به شرکت‌های زنجیره پذیر منتقل کنیم که لازم است با بستر‌های جدید این اقدام شود که به جرات می‌توانیم بگوییم کاری نکرده ایم.

به گفته او، به واسطه داشتن سهامداران خرد یکی از بالاترین ضرایب نفود سرمایه گذاری به شکل مستقیم را داریم.

او می‌گوید: در حوزه هوشمند سازی در بحث‌های مختلف مانند نظارتی اقداماتی انجام گرفته است، اما نیازمند هستیم ابزار بیشتری داشته باشیم تا جواب سهامداران که اغلب به شکل مستقیم هم وارد بازار شدند را بدهیم. از مسئولان می‌خواهیم در مردمی کردن بازار سرمایه به ما کمک کنند.

عشقی در ادامه گفت: سیاست دولت در خصوص بازار سرمایه در جلسات متعدد این بوده است که همواره بازار سرمایه یک بازار برای جذب سرمایه و تامین‌مالی تولید بودا که مورد حمایت است و روی این بازار حساب می‌شود. استراتژی دولت این است که بازار به نحوی توسعه پیدا کند که در تامین مالی نقش داشته باشیم و کاملا از این جهت مورد حمایت است.

او می‌گوید: یکی از جملات همیشگی این است که بازار به صورت دستوری نمی‌تواند اداره شود سازمان بورس در هیچ مقطعی خودش در خصوص بالا رفتن یا پایین آمدن بازار تصمیم نگرفته است. به طور کلی هیچ بازاری را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد. بازار سرمایه هم از این امر مستثنی نیست. تمام بازار گردان‌ها طبیعتا باید بر اساس تعهد خود عمل کنند صندوق‌ها منابع کافی دارند که از بازار حمایت کنند این هیجان ایجاد شده نسبت به حالت‌های عادی بیشتر است مشخص وقتی بازار برای مدتی در یک جهت حرکت می‌کند باید انتطار سیو سود را داشته باشیم.


او می‌گوید: گزارش‌های تولید و فروش شرکت‌ها در در فروردین از اختلافات معنا دار مثبت خبر داد در حال حاضر بازار سرمایه بهترین بازار برای جذب نقدینگی و هدایت نقدینگی است برای همین برنامه‌های برای عرضه‌های اولیه و‌... داریم از هفته‌های آینده عرضه‌ها شروع می‌شود اولویت اصلی این است که منابع ورودی به بازار سرمایه به سمت تولید هدایت شود.

او گفت: اکنون اتفاق عجیبی در بازار نیفتاده است. این نوسان‌ها جزئی از ذات بازار است. هیچ بازاری دائما صعودی و نزولی نیست سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نیاز بازار است. تا یکی دو ماه آینده صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی روی کار خواهد آمد. اگر منابع صندوق‌های بازنشستگی را در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند، بخشی از نگرانی رفاهی بازنشستگان برطرف خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه نفر هم میخواد مثل آدم با خرید و فرو ش دلار ضرر به اقتصاد نزنه که اونم تو بورس پولشو ازش پس میگیرن و نه راه برگشت داره و نه راه جلو رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
به جای عرضه های اولیه فروش سهام عدالت راثو آ؟اد کنید
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
من میگم بورس ارزش نداره
من دلار گرفتم وقتی ۳۰ تومن بود
الان ارزشش دو برابر شده بورس میگرفتم چی میشده نه تنها زیاد نمیشد مثل الان ارزشش کم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه مدیران قبلی دستوری بودن نزولی شدن بازار رو گردن گرفتن که عشقی گردن بگیره...یکی از سیاست‌های بازار بورس درامد زای دولت است سود کن و خیلی راحت بگو من نبودم شرکت‌های دولتی سود کنه یعنی شما سود کردید نه مردم پس نیاز به انکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتی عمو
آخرین اخبار