فرماندار شهرستان گرمی گفت: سیل اخیر در شهرستان گرمی بیش از هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

حسین مولایی گفت: بارندگی‌های اخیر و شرایط جوی نامناسب در ۲ هفته گذشته به تأسیسات زیربنایی، شهری، روستایی و همچنین مزارع کشاورزی و باغات این شهرستان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

فرماندار شهرستان گرمی می گوید: جمع‌بندی خسارت و گزارش به ستاد بحران استان در حال نهایی شدن است ولی در مجموع ۴۵ هزار هکتار اراضی و ۳۰۰ هکتار باغات این شهرستان با خسارت ۸۰ تا صد درصدی روبه‌رو شدند.

به گفته او، در بازدیدی که معاون وزیر جهاد کشاورزی از اراضی دیم منطقه داشت، اعلام شد که ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گرمی دچار خشکسالی شده و تا ۹۰ درصد خسارت عمده به این اراضی وارد شده است.

مولایی از دستگاه‌ها و نهادهای متولی خواست تا در سریع‌ترین زمان به داد کشاورزان، باغداران و دامداران منطقه برسند چرا که شرایط سختی را فعالان این عرصه سپری می‌کنند.

او می گوید: در کنار شرایط سخت خشکسالی، جاری شدن سیل و تگرگ به بخش‌های مهمی از اراضی و باغات کشاورزی منطقه خسارت وارد کرده و با توجه به اینکه عمده منابع درآمدی اهالی منطقه از محل کشاورزی و دامپروری است، ضرورت دارد تا از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تدابیر دولت مردمی جبران خسارات و پرداخت غرامت را به کشاورزان و دامداران منطقه شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی بازدیدهای مکرر نماینده مردم گرمی و انگوت را از مناطق سیل‌زده و خسارت‌دیده در گرمی یادآور شد و گفت: از طریق مجلس و کمیسیون‌های مربوط پیگیری‌ها انجام خواهد شد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان جبران خسارت را شاهد باشیم تا کشاورزان خود را برای سال زراعی آینده با امیدواری بیشتر آماده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.