رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به وقوع نیمی از تصادفات جرحی در محدوده کمربندی‌های شهر‌ی، بر لزوم ایمن سازی این مسیر‌ها تاکید کرد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: بر اساس تحلیل تصادفات رخ داده در شهر‌های استان طی نیمه نخست اردیبهشت، نیمی از این سوانح رانندگی در مسیر‌های اطراف شهر‌ها رخ داده است.

او افزود: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از دلایل عمده وقوع این سوانح بوده است.

رئیس پلیس راهور استان افزود: برخی رانندگان نیز کمربندی‌های اطراف شهر را با جاده و بزرگراه اشتباه گرفته و با همان سرعت مقرره در جاده وارد بلوار‌های اطراف شهر شده و سوانح رانندگی را رقم می‌زنند.

او ادامه داد: سرعت وسایل نقلیه در کمربندی‌ها و بلوار‌های اطراف شهر، ۷۰ کیلومتر تعبیه شده و تخطی از این سرعت تخلف است.

سرهنگ خوشوقت، تصریح کرد: در برخی نقاط در کمربندی‌ها شاهد عبور عابران پیاده هستیم که این موضوع در هنگام شب بسیار خطرناک بوده و سبب تصادف می‌شود که بایستی با تعبیه سیستم روشنایی و ایمن سازی معبر از بروز حادثه جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راهور استان، گفت: پلیس راهور طرح برخورد با تخلفات رانندگی و پیشگیری از سوانح رانندگی در کمربندی‌ها و بزرگراه‌های اطراف شهر‌های استان را با جدیت در دستور کار قرار داده و با اعزام تیم‌های گشت نامحسوس و تیم‌های عملیات ترافیکی بزرگراه ها، طرح انضباط ترافیکی را در این محدوده اجرا خواهد کرد.

او  از تمام کاربران ترافیکی اعم از رانندگان و عابران پیاده خواست هنگام تردد و عبور در کمربندی‌های اطراف شهر‌های استان، خود مراقبتی و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی را سر لوحه تردد خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.