اداره کل هواشناسی استان قزوین با توجه به ناپایداری‌های جوی برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هشدار نارنجی صادر کرد.

مریم بهروزی  کارشناس هواشناسی گفت: خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد تا اواخر چهارشنبه هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، گاهی افزایش ابر، وزش باد‌های به نسبت شدید و در پاره‌ای مناطق استان نیز رگبار و رعد و برق با احتمال ریزش تکرگ پیش بینی می‌شود که با توجه به خاصیت فصل بهار و تشکیل ابر‌های همرفتی، ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای امروز /دوشنبه/ وزش باد‌های به نسبت شدید جنوب غربی پیش بینی می‌شود که این پدیده احتمال خسارت به سازه‌های سبک، خیزش گرد و خاک‌های محلی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گفته وی، از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر چهارشنبه، گذر سامانه بارشی باعث می‌شود که بارش‌ها در سطح منطقه از گسترش و شدت بیشتری برخودار باشد.

بهروزی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل بارندگی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از سوی این اداره کل، خاطرنشان کرد: لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا اآمدن سطح ناگهانی رودخانه و مسیل ها، خسارت به سازه‌های سبک و احتمال برخورد صاعقه از جمله مخاطرات پیش بینی شده در این روز‌ها است.

وی یادآور شد: به رانندگان و شهروندان توصیه می‌کنیم تا ضمن احتیاط در رانندگی و اجتنال از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و کشاورزان نیز اقدام به محکم کرده سازه‌های سبک خود کنند.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۴ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.