سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از برگزاری دوره آموزشی مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت غلات برای کشاورزان شهرک شهید فلاحی این شهرستان خبر داد.

مهدی زمانپور گفت: با همکاری اداره کل محیط زیست و اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان برای کشاورزان روستای شهید فلاحی و کشاورزان اطراف آن منطقه در مسجد روستا برگزار شد.

او می‌گوید: در این برنامه که با حضور و تدریس کارشناس این اداره صورت گرفت ضمن توزیع بروشور‌های آموزشی در بین کشاورزان، پیامد‌های منفی سوزاندن بقایای گیاهی و روش‌های مدیریت کاه و کلش و استفاده‌های مفید از بقایای حاصل از برداشت غلات و روش‌های جایگزین سوزاندن بقایا مورد آموزش قرار گرفت و به سوالات کشاورزان در این خصوص پاسخ داده شد.

به گفته او سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

زمانپور ضمن توصیه کشاورزان به رعایت حقوق دیگران و حفظ محیط زیست از طریق پیشگیری از سوزاندن کاه و کلش از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این تخلف از سوی کشاورزان و سایر بهره برداران بخش کشاورزی مراتب را با شماره تماس ۳۶۲۳۴۳۴۰ این اداره اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار