مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مراکز معاینه فنی خودرو شهرداری تهران دارای ظرفیت و بستر مناسبی برای گفتمان وانجام آموزش مباحث محیط زیستی به شهروندان است.

در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه طی نشستی با حضور شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران و حلیا سادات حسینی شکرابی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مدیران صورتجلسه همکاری دو مجموعه در اجرای پروژه‌های مشترک محیط زیستی توشیح شد.

مالکی در توضیح چهارچوب این مشارکت اظهار داشت: در مفاد این همکاری تشکیل کمیته مشترک به منظور سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی در راستای پیاده سازی اقدامات محیط زیستی، تبادل تجربیات و دانش طرفین در خصوص موضوعات محیط زیستی و همکاری جهت الزام خودرو‌های فعال در مجموعه شهرداری تهران جهت اخذ معاینه فنی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر دغدغه‌مند بودن شهرداری تهران در بحث مسائل محیط زیستی افزود: همکاری دو مجموعه در اجرای پروژه‌های مشترک محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌های موجود بدون تردید می‌تواند در بهبود زیست پذیری شهر موثر بوده و نتایج شاخصی را برای شهر و مدیریت شهری به همراه داشته باشد. این مجموعه آمادگی دارد با همکاری شبکه‌ای و تخصصی دوجانبه در مراکز معاینه فنی خودرو از جمله تامین برق مراکز با استفاده از پنل‌های خورشیدی، کاهش و مدیریت مصرف انرژی، بازچرخانی آب در راستای رعایت مسائل محیط زیستی گام بردارد.

مالکی همچنین با اشاره به مراجعه سالانه حدود دو میلیون دستگاه خودرو به مراکز شهر تهران گفت: با توجه به حضور شهروندان در مراکز و فرصت گفتمان با مراجعین خوشبختانه این اماکن بستر مناسبی را برای اجرا و پیاده سازی برنامه‌های آموزشی در بحث مسائل محیط زیستی فراهم کرده است. در ادامه این نشست حسینی شکرابی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های محیط زیستی نوین گفت: رویکرد نوآوری و هوشمند سازی در اجرای پروژه‌های زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و در این همکاری تلاش خواهد شد پروژه‌های مشترک بر این اساس طراحی و برنامه ریزی شد. در این همکاری توافق شد یکی از مراکز معاینه فنی به عنوان اولین ایستگاه دوستدار محیط زیست تجهیز و راه اندازی شود. ضمناً این اداره کل آمادگی دارد در بحث مسائل محیط زیستی نسبت به آموزش و توانمند سازی شهروندان در محل مراکز معاینه فنی همکاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار