مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین از این منطقه به عنوان بهشت سرمایه گذاری و کلید تحول و پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه نام برد که آثار و برکات فروانی را برای این استان به دنبال دارد.

نادر نادری مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت : در مردادماه سال ۱۴۰۱ مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین انتخاب و پس از آن دفتر این منطقه در شهرستان قصرشیرین راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: پس از آن شاهد مبادله موافقت‌نامه بودجه با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بودیم و سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین قصرشیرین انتخاب شد.

مدیر منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: تأیید اساسنامه منطقه آزاد تجاری-صنعتی قصرشیرین توسط شورای نگهبان با پیگیری‌های صورت گرفته و با رایزنی و پیگیری از طریق این شورا در ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ انجام شد که پیش نیاز و پیش درآمد بسیاری از کار‌های اداری و حقوقی بود که حل شد.

نادری از انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد۱۲ ماهه تدوین طرح جامع منطقه آزاد با ۲۸میلیارد ریال از دیماه پارسال خبر داد و گفت: در ادامه راه شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین به ریاست استاندار و دبیری منطقه آزاد، شورای نخبگان منطقه آزاد با مشارکت دانشگاهیان و فعالان حوزه اقتصادی تشکیل شد.

وی گفت: برگزاری بیش از۱۰۰ جلسه با مدیران و مسوولان استانی و ملی و بیش از ۲۰۰ مورد مکاتبات مهم با سازمان‌های مسوول جهت صدور سند اراضی بنام منطقه آزاد و ایجاد زیرساخت منطقه نیز از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین است.

مدیر منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: شناسایی سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی و تشکیل پرونده جهت سرمایه‌گذاری، اتصال به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و شبکه دولت و اتوماسیون استانداری کرمانشاه، انتخاب مشاور و عقد قرارداد رفع تداخل اراضی منطقه، اخذ شناسه ملی منطقه آزاد قصرشیرین از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مهمور به مهر دولت نمودن نقشه هفت هزار و ۲۲۳ هکتاری اراضی منطقه آزاد از طریق هیأت دولت دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

وی از خرید تجهیزات و ملزومات اداری مورد نیاز منطقه با پنج میلیارد ریال خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه رازی در جهت استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه و ایجاد پردیس بین‌الملل دانشگاه در منطقه آزاد منعقد و انعقاد قرارداد با انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه در خصوص طراحی نشان تجاری منطقه آزاد قصرشیرین صورت گرفت.

نادری اضافه کرد: انجام بحث‌های کارشناسی در خصوص اهمیت منطقه آزاد و نقش آن در محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی که شعار مهم دولت انقلابی سیزدهم است و مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌های ملی و استانی، شرکت به صورت ۲هفته یکبار (شنبه‌ها) در جلسات شورای معاونان و مدیران عامل مناطق آزاد کشور و حضور در چندین کارگاه آموزشی و توجیهی در مشهد مقدس، تهران و تبریز و شرکت در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای اداری استان و برگزاری کارگروه توسعه صادرات استان، کارگروه اقتصادی استان نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

وی از پیگیری و انجام مکاتبات در خصوص حل‌وفصل مشکلات مربوط به واگذاری حدود ۷۰ هکتار از راضی منطقه آزاد که توسط منطقه ویژه اقتصادی منحل شده قبلی صورت پذیرفته است، خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.