طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان امروز در دیدار با ابراهیم مرادی مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کردستان گفت: چالشها و مشکلات حوزه استثنایی با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاهها وبهره گیری از ظرفیتهای درون وبرون سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع میشود.
محمدی گفت: در مجموع سه هزار ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی وبا نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری بهره میبرند.
او افزود: هر ساله بیش از یک هزار ۵۰۰ دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس عادی به ۲۸ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بههنگام رشدی- تربیتی در سطح استان ومناطق تابعه ارجاع میشوند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژههای ساخت سالن ورزشی واقع در شهرک نور و مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی نوآوران واقع در خیابان ۱۷ شهریور سنندج تصریح کرد: امید است تکمیل وتحویل این پروژههای با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری محقق شود.
محمدی با اشاره به اینکه اولین مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم با تعهد تامین اعتبار ساخت توسط خیر در سنندج کلنگ زنی شده است، گفت: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت، فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات، معلمان و خانوادها در رشد و ارتقاء آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه موثر است.
او تاکید کرد: واگذاری مالکیت زمین مدرسه ۱۲ کلاسه اتیسم به اداره آموزش وپرورش استثنایی استان نیازمند اقدامات عاجل وپیگیری ادارات کل نوسازی مدارس و راه وشهرسازی استان است.
محمدی گفت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی ومساعدت ویژه اداره کل نوسازی استان مقرر شد از هر شهرستان ومنطقه یک الی دو مدرسه پذیرا یا پشتیبان جهت مناسب سازی فضا توسط پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل نوسازی توسط شهرستانها معرفی شوند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع میشود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.