از سامانه‌های يكپارچه الكترونيكی وزارت آموزش‌ و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در اين آيين با بیان این که آموزش‌وپرورش ۵۰ درصد کارکنان دولت را شامل می‌شود،گفت: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و هوشمندسازی آن‌ها به آموزش‌ و پرورش به عنوان بزرگترين دستگاه كشور کمک می‌کند تا فرايندهای خود را سریع‌تر انجام دهند.

 صحرايی ادامه داد: در سال گذشته که بحث یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولت مطرح شد؛ بر اساس گزارش‌ها وزارت آموزش‌ و پرورش جزو اولین وزارتخانه‌هایی بود که در این راه قدم برداشت و امروز بیش از ۳۰ خدمت الکترونیکی به ۱۷ میلیون کاربر، یک‌میلیون فرهنگی و جامعه چندمیلیونی فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود و وزارت آموزش‌ و پرورش جزو پیشروترین دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک است و ۱۵۰ هزار واحد آموزشی و فرایندهای ۷۳۶ منطقه آموزشي در اين سامانه انجام می‌شود. آن چه امروز راه‌اندازی می‌شود؛ سامانه یکپارچه‌ای شامل: سکوی مدیریت فرایندهای آموزشی و پژوهشی به نام سها، پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش‌وپرورش به نام my medu و سامانه پایه مدیریتی منابع انسانی و آموزشی برای مدیران است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این اتفاق مهم با حمایت وزارتخانه‌های دفاع و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و در این راه باید از وزارت دفاع تشکر ویژه‌ای کرد که به کمک وزارت آموزش‌وپرورش آمدند. در اين سامانه‌ خدمات الکترونیکی ثبت‌نام مدارس، سنجش ورود به مدارس، هدایت تحصیلی، سمپاد، المپیاد، جشنواره‌ها و ... به‌صورت الکترونیکی شده است و میلیاردها برگ کاغذ در هرماه صرفه‌جویی خواهد شد و یک ابر نرم‌افزار این سامانه را پشتیبانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام خدمت شما سرپرست وزارت آموزش و پرورش ،،،لطف کنید بنده به عنوان یک پدر دانش آموز از شهرستان دلفان استان لرستان ،،،،تقاضا دارم که این لباس فرم مدارس ابتدایی و تموم دوره ها رو اختیاری کنید و نگید حتما باید لباس فرم بخرید چون واقعاً ما پول لباس فرم مدارس رو نداریم برای رضای خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
قوجقی
۱۰:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
به: وزارت آموزش وپرورش/ مجلس شورای اسلامی
در آیین نامه رتبه بندی معلمان کارکنان رسته اداری مورد تبعیض آشکار در پرداخت حقوق قرار گرفته اند و در کنار کارکنان ۲۳۰ که آموزشی می باشند و بدون حضور در کلاس درس از مرایای رتبه بندی برخوردار هستند در یک اتاق کار می کنند. تعداد آن ها در سراسر کشور به ۴۳۰۰ نفر هم نمی رسد. با تخصصی ترین نیروهای اداری در زمینه های فناوری آمار مالی بودجه و حقوقی چه کرده اید که دیگر انگیزه ای برای کار کردن ندارند. با تبصره ای که برای بهره مندی از مزایای رتبه بندی باید تغییر رسته بدهند هم بیشتر آنها را متضرر کرده اید هم سیستم اداری را که نیروها را از دست می دهد. ما از شما درخواست عاجل داریم با اصلاح آیین نامه رتبه بندی در سریعترین زمان تبصره ای را برای مشمولیت این تعداد اندک کارکنان اداری از مزایای رتبه بندی فراهم آورید و بیش از این با روح و روان این همکاران در این شرایط تورمی جامعه بازی نکنید
آخرین اخبار