اعطای ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به مشاغل غیر آبی سیستان و بلوچستان

تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان و بلوچستان با محوریت اعطای تسهیلات ویژه اشتغال زایی و تسهیلات ضروری به امضا رسید.

تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان و بلوچستان برای حمایت از کسب و کار‌های خرد، کوچک و متوسط در منطقه سیستان که وابستگی به آب ندارد، امضا شده است.

نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این باره گفت: این تفاهم نامه به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و به موجب آن، کسب و کار‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان که درگیر خشکسالی هستند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند.

رضایی با تاکید بر رسالت صندوق بر حمایت از مشاغل در مناطق کم برخوردار افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از این نیز در سیستان و بلوچستان مشاغل زیادی را حمایت کرده که از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است.

او در خصوص اعتبار این تفاهم نامه نیز بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان و بلوچستان هر کدام به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم نامه در نظر گرفته اند.

سردار ربیعی جانشین قرارگاه غدیر مستقر در منطقه سیستان نیز گفت: قرارگاه غدیر با همکاری صندوق کارآفرینی امید این تفاهم نامه را در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان به اجرا خواهد رساند.

سردار ربیعی اظهار داشت: از آنجایی که منطقه سیستان بیش از دو دهه با خشکسالی روبروست، حمایت از کسب و کار‌های غیر وابسته به آب برای ماندگاری جمعیت و رشد اقتصادی منطقه حائز اهمیت است.

داوود شهرکی معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت: بیش از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان روستانشین هستند که با اجرای این تفاهم نامه در شمال استان، شاهد رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار