سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین نشست قرارگاه جمعیت گفت: رشد منفی جمعیت و سالمندی ابرچالش این استان است.

دومین نشست قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز به مناسبت در پیش بودن هفته جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست با اشاره به چالش‌های جمعیتی در استان گفت: گیلان در حوزه جمعیت با ابر چالش جمعیت غالب سالمندی و رشد منفی جمعیت روبرو است.

او با تأکید بر اینکه باید تهدید‌های جمعیتی به وجود آمده در گیلان را به فرصت تبدیل کرد، افزود: اجرای دقیق برنامه‌های تدوین شده، تعریف برنامه‌های خلاقانه و مبتکرانه، حمایت از خانواده به ویژه سالمندان و همچنین تشویق گروه‌های سنی مولد به فرزندآوری نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیش گرفتن اقدامات ترویجی و تبلیغی در حوزه جمعیت را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: همه نشست‌های رسمی و غیررسمی در دانشگاه باید پیوست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده داشته باشند.

آشوبی همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن اقدامات تشویقی و رفاهی برای کارکنان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور حمایت از جوانی جمعیت و خانواده تأکید کرد.

به گفته او، تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اجرای برنامه‌های حوزه جمعیتی در نظام سلامت تعریف می‌شود و انتظار است مابقی برنامه‌ها نیز با همت و تلاش دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها محقق شود.

در این نشست که با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونان، مدیران و کارشناسان برگزار شد، روزشمار هفته جمعیت، اجرای برنامه‌های مرتبط با آن و همچنین موانع و نیازمندی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های نظام سلامت در هفته جمعیت مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.