بهره‌مندی هزار و ۷۷۳ تماس‌گیرنده با اورژانس اجتماعی از خدمات بهزیستی استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: هزار و ۷۷۳ تماس‌گیرنده با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این اداره کل در سال گذشته خدمات تخصصی دریافت کردند.

 منطقی  با اشاره به احیاء، تقویت و توسعه ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در شهرهای درجزین شهرستان مهدیشهر و مهدی آباد شهرستان شاهرود، به خبرنگاران افزود: به هزار و ۷۷۳ تماس‌گیرنده با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی و مرتبط ارایه شد.

وی ابراز داشت: با هدف تقویت و بهبود خدمات در بخش اورژانس اجتماعی در سال گذشته نیروهای جدید برای اورژانس اجتماعی در شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار جذب شدند.

منطقی یادآور شد: بهزیستی استان سمنان ۱۱ خانه نگهداری شبانه‌روزی از فرزندان فاقد سرپرست موثر یا غیرموثر در استان زیر پوشش دارد.

وی تعداد فرزندان تحت حمایت در این خانه ها را ۱۷۰ کودک و نوجوانان فاقد سرپرست موثر یا غیرموثر بیان کرد و ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ کودک خانواده های دارای شرایط به منظور فرزندخواندگی واگذار و ۶ فرزند تحت حمایت در خانه های نگهداری وارد زندگی مستقل و ۲۳ فرزند با انجام مراحل تخصصی و مددکاری به خانواده خود بازپیوند شدند .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک خانه امن شبانه‌روزی غیردولتی ویژه زنان تحت خشونت در استان، افزود: هدف از تاسیس این خانه نگهداری زنان در معرض یا آسیب‌دیده مورد خشونت خانگی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مواردی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی به صورت شبانه‌روزی و اقامتی است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲ مرکز کودکان کار خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان فعال است که طی سال گذشته به ۲۰۵ کودک تحت حمایت خود خدمات آموزشی و درمانی ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.