فرماندار سمنان با اشاره به افزایش تصاعدی و فزاینده تعداد مشترکان آب در این شهرستان، بر فرهنگسازی برای مدیریت و مصرف بهینه آب تاکید کرد.

بهرامی   در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان  گفت: تعداد مشترکان آب در شهرستان سمنان سال ۱۴۰۱ به میزان یکهزار و ۲۰۰ اشتراک جدید افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۲ هزار مشترک جدید به مجموع مصرف‌کنندگان آب در این شهرستان افزوده شود.

وی تاکید کرد: افزایش تعداد مشترکان آب در شهرستان سمنان از نکات حایز اهمیت است که باید مدنظر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان به منظور برنامه‌ریزی برای تامین آب آشامیدنی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: رویکرد جدی مدیریت شهرستان سمنان در راستای ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب برای ایجاد باور عمومی و ضرورت توجه جدی به مصرف و استفاده بهینه آب باشد.

بهرامی بیان کرد: به منظور برنامه ریزی لازم در خصوص ایجاد باور و فرهنگ سازی در زمینه مصرف هوشمندانه آب، تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از نیازهای شهرستان در جهت تحقق اهداف تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش به کشاورزان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه صنعت، خانوار، مسئولان مرتبط با خدمات شهری، دانش‌آموزان و دانشجویان، افزایش برنامه‌ها در زمینه مصرف صحیح آب از طریق رسانه‌های جمعی، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تقویت و تشویق سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه مصرف بهینه آب، ارائه آموزش‌های لازم به مردم و تشویق خانواده‌های کم‌مصرف با محوریت موضوع «صرفه‌جویی در مصرف آب» تبیین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.