وزیر بهداشت هیئت حاکمه افغانستان اظهارداشت محدودیتی برای کار زنان در بخش بهداشت و درمان این کشور وجود ندارد.

قلندر عباد وزیر بهداشت هیئت حاکمه افغانستان در نشست گروه ۵ در حوزه سلامت در تهران اظهارداشت برای فعالیت کار زنان در بخش بهداشت و درمان محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت افغانستان در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند افزود هیئت حاکمه توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق دارد و برای عدالت و تساوی در زمینه ارائه خدمات تأکید دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان زن این وزارتخانه بسیار پرتلاش و فعال هستند، گزارش‌ها مبنی بر محدویت کار زمان در بخش بهداشت و درمان را شایعه خواند و افزود این وزارتخانه، خانم‌های دکتر و ارائه دهنده خدمات مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دارد که به فعالیت خود در جامعه ادامه می‌دهند.

وزیر بهداشت هیئت حاکمه افغانستان از جمهوری اسلامی ایران نیز به خاطر میزبانی این جلسه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که سایر نشست‌های گروه ۵ در دیگر کشور‌های عضو نیز برگزار شود و افغانستان نیز آماده است میزبان این جلسات باشد.

اولین برنامه توانمندسازی در زمینه حکمرانی و راهبری نظام سلامت و همچنین بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه ۵ (ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق) در زمینه همکاری‌های نظام سلامت روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) با حضور وزرای بهداشت ایران، افغانستان و تاجیکستان و همچنین معاون وزیر بهداشت عراق، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت و همچنین سازمان ملل در هتل استقلال تهران آغاز به کار کرد. این نشست به مدت ۴ روز تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار