فرماندار دشت آزادگان گفت: راه اندازی بازارچه مرزی چذابه به جهت ایجاد اشتغال و رونق صادرات دارای اهمیت ویژه ایی است. 

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: در صورت راه‌اندازی بازارچه مرزی در این پایانه، هزاران شغل ایجاد می‌شود و رونق صادرات و اشتغالزایی برای مردم مرزنشینی که سال‌ها خادم تمامی زوار امام حسین (ع) هستند دارای اهمیت ویژه‌ای است.

او می‌گوید: با توجه به وضعیت منطقه و عدم وجود هر گونه شغل پایداری به غیر از کشاورزی و لزوم برنامه ریزی در جهت اشتغال جوانان غیرتمند این شهرستان و اینکه دولت جدید در این دو سال اخیر نگاه ویژه‌ای به مرز‌های کشور در بحث اشتغال و معیشت مرزنشینان داشته است.

به گفته او انتظار می‌رود بازارچه مرزی چذابه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به صورت ویژه دیده شود، زیرا که راه اندازی آن می‌تواند بیکاری، عدم توسعه و نا امیدی در بین مرزنشینان را از بین ببرد و به سبب آن نیز آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری کم خواهد شد.

فرماندار دشت آزادگان گفت: تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی با پشتیبانی نماینده مردم در جهت راه اندازی بازارچه مرزی صورت گرفته که امیدوارم با توجه به موقعیت راهبردی این شهرستان، راه اندازی این بازارچه بتواند تحولی عظیم در بحث اشتغال و رونق صادرات ایجاد نماید.

به گفته او مرز بین الملی چذابه با توجه به موقعیت مناسب، باصرفه‌ترین و کوتاهترین مرز بین کشور ایران و عراق به شمار می‌رود و برای ورود گردشگران خارجی و زوار دو کشور نیز کاملاً آماده است و از نظر زیر ساختی نیز مشکل خاصی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار