معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام (ره) خوزستان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نادر زیر پوشش این نهاد حمایتی است که کمک هزینه درمان علاوه بر کمک‌های صندوق بیماران خاص به این بیماران پرداخت می‌شود.

محمدرضا علیپور  ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌های نیازمند در راستای بهبود سلامت جسمی آن‌ها، یکی از رویکرد‌های اصلی این نهاد است و پایش سلامت با هدف بهبود سبک زندگی فردی و اجتماعی، سلامت روانی و جسمی مددجویان همه ساله اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: حدود چهار هزار و ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد استان بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی است و دیگر مددجویان نیز از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان،   هیچ مددجویی در استان نیست که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و تمامی خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.

آقای علیپور گفت: کمیته امداد همچنین خدماتی مانند خرید یا تعویض سوند، پانسمان زخم بستر و هزینه‌های نگهداری در منزل به بیماران ارائه می‌دهد.

او می‌گوید: رویکرد دولت توجه به امر بهداشت و درمان مددجویان و محرومان جامعه است، به طوری که توانستیم، فرانشیز خدمات بیماران تحت حمایت کمیته امداد که با نظام ارجاع (پزشک خانواده) به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند را رایگان کنیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام (ره) خوزستان ادامه داد: در فرانشیز مراجعات سرپایی سهم بیمار به ۱۵ درصد کاهش یافته و قرار است این مبلغ را سازمان بیمه سلامت پرداخت کند و بخشی دیگر از آن از محل یارانه تحول سلامت پرداخت شود.

به گفته آقای علیپور،   پارسال ۲۰ هزار تجهیزات بهداشتی با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

در خوزستان ۱۳۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.