دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کسب رُتبه دوم در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه عملکرد جوانی جمعیت را بدست اورد.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دانشگاه در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور در موضوع عملکرد و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رُتبه دوم را به خود اختصاص داد.

مرجان مشکوتی با بیان‌اینکه این رُتبه‌بندی بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفت، افزود: ۴۳ قانون از ۷۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بطور مستقیم و غیرمستقیم به وزارت بهداشت بازمی‌گردد و وزارت بهداشت شرح وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی را بر اساس این قوانین به آن‌ها ابلاغ کرده است.

او با اشاره به اینکه به وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجراکردن این قانون، وزارت بهداشت هشت محور را برای ارزیابی آن‌ها است گفت: این محور‌ها شامل اجرایی سازی ماده‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگ‌سازی در رسانه، باروری سالم، قرارگاه جمعیت، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، نظارت و ارزیابی و فرزندآوری و درمان ناباروری عنوان است.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سقف یکصد امتیازی این مُستندات افزود: زنجان با ۸۹ امتیاز در رُتبه نخست و اصفهان با ۸۴ امتیاز در رُتبه دوم ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت قرار گرفتند.

مشکوتی با تاکید براینکه برخی از برنامه‌های مربوط به جمعیت و فرزندآوری در مقایسه با سال‌های قبل پیشرفت خوبی داشته است، گفت: فرهنگ‌سازی و برنامه‌های مربوط به درمان ناباروری نیز جمله مواردی است که با پیشرفت و توسعه همراه بوده است.

او با اشاره به پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری و فعال شدن سه مرکز درمانی سطح سه در این زمینه در استان اصفهان، تصریح کرد: برای ترویج زایمان طبیعی بدون درد نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و کلاس‌های آموزشی مربوط به آن در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مشکوتی تاکید کرد: در برخی محور‌ها مانند پیشگیری از سقط جنین، همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و افزایش زایمان طبیعی نخست‌زا نیز نیاز به تقویت عملکرد داریم.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.