سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: ۸ داروخانه در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه ارایه‌دهنده خدمات دارویی به بیماران پیوند عضو هستند.

حمیدرضا حافظی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: چهار داروخانه منتخب در شهرستان سمنان، ۲ داروخانه منتخب در شهرستان دامغان و ۲ داروخانه منتخب شهرستان گرمسار برای ارائه خدمات دارویی به بیماران پیوند عضو در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص نحوه توزیع دارو‌های بیماران پیوندشده در استان سمنان، گفت: این یک موضوع مساله‌ای کشوری و مربوط به فرایند واردات دارو و مواد اولیه دارویی و تولید آن در شرکت‌های دارویی است و تلاش برای رفع آن در سازمان غذا ودارو در حال انجام است.

حافظی ادامه داد: دارو‌های بیماران پیوندی به صورت کشوری سهمیه بندی و برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نظر گرفته می‌شود. بیماران پیوند عضو باید به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و اطلاعات شخصی و دارو‌های مصرفی خود را در واحد بیماران خاص در سامانه بیماری‌های نادر ثبت کنند تا سهمیه این دارو‌ها از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و به سازمان غذا و داروی کشور اعلام شود و بر اساس تعداد بیماران هر دانشگاه این دارو‌ها بین داروخانه‌های منتخب در سراسر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پخش برخی دارو‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود، بیان کرد: در این مدت با پیگیری‌های دانشگاه سهمیه اختصاصی برای بیماران پیوندی در مناطق تحت پوشش دانشگاه در نظر گرفته شد و با رایزنی‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سهمیه دارو برای این بیماران در استان سمنان افزایش می‌یابد تا بیماران پیوندی بدون دغدغه دارو‌های خود را از داروخانه‌های منتخب تامین کنند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: جهت اخذ سهمیه دارو لازم است بیماران پیوند عضو به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واقع در سمنان، بلوار بسیج، ستاد مرکزی طبقه پنج واحد بیماران خاص دانشگاه مراجعه کنند و همچنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.