دبیر کارگروه محلات حاشیه نشین گفت : یکی از اموراتی که سازمان تبلیغات اسلامی درصدد آن است ارتقای پایگاه‌های اجتماعی است که قبلا شمار آن‌ها سه پایگاه بود و اکنون به ۲۸ پایگاه رسیده و در سال جدید هم ۱۸ پایگاه اجتماعی دیگر به شمار این مراکز افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی دبیر کارگروه محلات حاشیه نشین گفت : سازمان تبلیغات اسلامی به‌طور جدی موضوع حاشیه‌نشینی را پیگیری می‌کند و روحانیون نیز به منظور ساماندهی این محلات، در پایگاه‌های اجتماعی مستقر هستند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی معتقد هستیم امام جماعت امام محله است و تنها نباید به اقامه نماز بپردازد بلکه باید به‌عنوان امام محله نسبت به انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی و پیگیری مشکلات شخصی خانواده‌ها به‌عنوان واسطه با مسئولان ایفای نقش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مسئولان پایگاه‌های اجتماعی حلقه‌های واسطی برای تسهیل‌گری امور مردم به ویژه در محلات حاشیه‌نشنین هستند که دسترسی کمتری به مسئولان دارند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: ۳۰ نقطه آسیب‌پذیر در استان کرمانشاه وجود دارد که ازاین تعداد در ۱۱ نقطه اسکان غیررسمی داریم و ۴۰۰ هزار نفرحاشیه‌نشین در آن زندگی می‌کند.

وی افزود: کرمانشاه تنها استان کشور است که که در شهر کرمانشاه چهار طرف آن مناطق حاشیه‌نشین وجود دارد.

به گفته حجت‌الاسلام احمدی اولویت ایجاد پایگاه‌های اجتماعی با مسجد است و در مناطقی نظیر ملاحسینی که مسجد وجود ندارد، مکان‌هایی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بسیاری از محلات نقاط حاشیه‌نشین جوانان و نوجوانان فاقد شناسنامه هستند که در این راستا با توجه به نقش بیسوادی در افزایش بزهکاری، آموزش و پرورش هم درصدد چاره‌اندیشی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.