مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت سالانه بیش از ۵۰۰ تن برگ آلوئه ورا از یک گلخانه ۵ هزار مترمربعی در این شهرستان خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برداشت سالانه بیش از ۵۰۰ تن برگ آلوئه ورا از یک گلخانه در این شهرستان، اظهار کرد: این گلخانه به مساحت ۵ هزار متر مربع در روستای ساختمان از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون واقع شده است که به کشت گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد.

او تصریح کرد: برگ گیاه آلوئه ورا طی ۳ تا ۴ دوره در سال و در هر دوره حدود ۱۳۰ تن از سطح ذکر شده برداشت می‌شود.

رشیدی ادامه داد: به منظور تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی، با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی، کاشت گیاه آلوئه ورا با نیاز آبی کم و تحمل و مقاومت بالا نسبت به تنش‌های محیطی و عوامل خسارت زا بسیار اقتصادی است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه آلوئه ورا گیاهی چندساله و دائمی است و هر بوته آلوئه ورا به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ عدد پاجوش تولید می‌کند، افزود: بعد از تمام شدن عمر بوته مادری یکی از پاجوش‌ها رشد کرده و این روند ادامه پیدا می‌کند. از این پاجوش‌ها جهت تکثیر و فروش هم استفاده می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: میزان عملکرد این محصول در گلخانه هزار تن، زیر سایبان ۴۰۰ تن و در فضای باز ۱۰۰ تن در هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار