وزیر خارجه ایتالیا از پاریس خواست به دلیل توهین وزیر کشور فرانسه عذرخواهی کند.

ایتالیا و فرانسه طی روز‌های اخیر وارد جنگ لفظی با یکدیگر درباره بحران پناهجویان شده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (جمعه) از فرانسه خواستند به خاطر اظهارات گستاخانه خود از این کشور عذرخواهی کنند. 

پس از اظهارات مداخله جویانه جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه درباره ایتالیا، آنتونی تاجانی، وزیر خارجه این کشور سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به پاریس را لغو کرد. همچنین این اظهارات باعث جنگ لفظی و تیره شدن روابط میان دو طرف شده است. 

تاجانی سخنان دارمانین را توهین قلمداد کرده و گفت: حتی یک وزیر خارجه نیز جرئت گفتن سخنانی که دارمانین گفت را ندارد. اگر فردی اقدام به توهین کند حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد عذرخواهی است. وزیر کشور فرانسه با سخنان خود مردم ایتالیا، نخست وزیر و دولت را آزرده خاطر ساخته است. 

وزیر کشور فرانسه پیش‌تر در گفتگو با رادیو آر ام سی، به جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا حمله کرده و گفته بود: ملونی در حل مشکل پناهجویان ناتوان است. این در حالی است که وی با وعده حل این مشکل در انتخابات پیروز شد. 

وی نخست وزیر ایتالیا را به دروغ گویی به رای دهندگان ایتالیایی متهم ساخت و افزود: ملونی به رای دهندگان وعده داده بود بحران رسیدن پناهجویان با قایق به خاک ایتالیا را متوقف سازد. با این حال، وی تاکنون در این امر ناتوان بوده است. 

این مقام فرانسوی همچنین نخست وزیر ایتالیا را با مارین لوپن، رهبر راست گرایان فرانسه مقایسه کرده و گفته بود: راست افراطی یک خباثت است که به مردم دروغ می‌گوید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار