رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور رفاه حال مادران باردار، هم‌اکنون چهار مرکز تسهیلات زایمان در سطح استان فعال است.

علی احمدی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی انواع واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی در زمینه بیماری‌های عفونی و واگیردار و تامین واکسن‌های مختلف وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان دسترسی به آب آشامیدنی سالم در استان ۹۹.۹ درصد است، افزود: نظارت بر بهداشت آب به‌طور مستمر انجام می‌شود و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این حوزه می‌توانند با شماره ۱۹۰ یا ۱۲۴ تماس حاصل کنند.

احمدی با اشاره به اینکه میزان مرگ مادران باردار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۷۵ درصدی داشته است، اضافه کرد: هم‌اکنون چهار مرکز تسهیلات زایمانی در سطح استان فعال است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: چهارمحال و بختیاری در حوزه بهداشتِ روان در کشور پیشتاز است.

احمدی تصریح کرد: اصول مراقبت‌های بهداشتی شامل همکاری بین بخشی، تکنولوژی، مشارکت مردم، توسعه عدالت اجتماعی و سطح‌بندی خدمات است.

وی پاسخگویی، ارتقای سلامتی و محافظت مالی یا کاهش پرداخت از جیب را اهداف نظام سلامت دانست و بیان داشت: تامین منابع مالی، نیروی انسانی، تجهیزات، دسترسی به داده‌ها و اطلاعات و راهبرد حاکمیت از جمله الزامات تحقق اهداف مذکور است.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: طبق امتیازبندی انجام‌شده در خصوص میزان اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه بهداشت هر استان، چهارمحال و بختیاری مدال نقره را از آن خود کرده است.

احمدی با اشاره به اجرای بیش از ۱۷۰ طرح عمرانی در حوزه بهداشت، افزود: از ابتدای امسال ۱۹ پزشک عمومی و شش دندانپزشک به استان جذب شده‌اند.

وی از افزایش ۷۲ درصدی کنترل مطلوب فشار خون در استان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: میزان مراقب از بیماران مبتلا به قند خون نیز ۵۸ درصد افزایش یافته است.

احمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته سلامت در سطح استان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار