نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اجلاس تجلیل از پیرغلامان، تجلی بخش اخلاص خادمان مکتب اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از دست اندرکاران رسانه‌ی ملی در برگزاری بیستمین اجلاس قدردانی از پیرغلامان و خادمان مکتب اهل بیت در گیلان گفت: پاسداشت زحمات خالصانه و خازعانه‌ی پیرغلامان و خادمان مکتب اهل بیت از کارکرد‌های فرهنگی اثربخش و مناسبی ست که در دو دهه‌ی اخیر در دستور کار رسانه‌ی ملی و متولیان فرهنگی کشور قرار گرفته و این برنامه‌ی دینی - معرفتی تجلی بخش اخلاص خادمان حقیقی مکتب اهل بیت (ع) تلقی می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سابقه‌ی ولایت پذیری و استقبال مردم این دیار از مکتب تشیع ابراز امیدواری کرد: برگزاری بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت در گیلان تداعی بخش پیشینه‌ی غنی فرهنگی و مذهبی مردم این دیار به نسل جدید باشد.

جواد رمضانی نژاد رییس بسیج رسانه‌ی ملی و مسئول برگزاری اجلاس‌های سالانه‌ی تجلیل از پیرغلامان کشور در رسانه‌ی ملی هم در این نشست اهداف و نحوه‌ی برپایی این مراسم را در مناطق مختلف کشور تشریح کرد و با بیان اینکه در اجلاس نوزدهم که سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد، میزبانی اجلاس بیستم به صداوسیمای مرکز گیلان واگذار شد و تلاش می‌شود با لحاظ مشخصه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان، همایشی اثرگذار و فرهنگ ساز در حوزه‌ی مکتب اهل بیت در استان ولایتمدار گیلان برگزار شود.

باقر باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار از تلاش مجدانه برای بهره گیری از مجموعه‌ی توانمندی‌های استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان مکتب اهل بیت در استان خبر داد و اضافه کرد: این امر در بستری هماهنگی و همراهی مجموعه‌ی دست اندرکاران و فعالان حوزه‌ی فرهنگ و دین و بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های رسانه ایی میسر می‌شود.

استاندار نیز امروز در نشست هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان مکتب اهل بیت در رشت گفت: پیشینه‌ی غنی فرهنگی، تاریخی و مذهبی گیلان ایجاب می‌کند تا برپایی این اجلاس فرصتی برای ترویج فرهنگ اصیل تشیع بر محور تاسی از مکتب اهل بیت باشد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین بر لزوم شکل گیری کارگروه‌های ۸ گانه‌ی این اجلاس برای ایفای وظایف محوله و برپایی هرچه باشکوهتر و اثر بخش‌تر آن تاکید کرد و افزود: از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقاء کیفی این همایش که بردی فراملی نیز خواهد داشت، استفاده خواهد کرد.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گفت: برپایی چنین اجلاسی نیازمند هماهنگی و همراهی مجموعه‌ی دست اندرکاران در حوزه‌های فرهنگی، اجرایی و پشتیبانی ست و این مهم با یک برنامه ریزی دقیق و جامع به حصول نتایج مطلوب منتهی می‌شود.

جواد رمضانی نژاد رییس بسیج رسانه‌ی ملی و مسئول برگزاری اجلاس‌های سالانه‌ی تجلیل از پیرغلامان کشور در رسانه‌ی ملی هم تجربیات بدست آمده از ۱۹ اجلاس پیشین را برای میزبانی امسال گیلان اثر بخش دانست و افزود: مجموع نقاط قوت و ضعف اجلاس پیشین تحلیل و بررسی شده که با اعمال آن در اجلاس بیستم می‌توان یک رویداد فرهنگی بدیع و ماندگاری را در استان گیلان رقم زد.

در ادامه هر یک از اعضای این نشست نکته نظران و دیدگاه‌های خود را در خصوص زمان مناسب و نحوه‌ی برگزاری بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت کشور در گیلان ارایه کردند.

برچسب ها: پیر غلامان ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.